کمک 2میلیارد و700میلیون ریال جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان جیرفت از کمک 2میلیارد و700میلیون ریالی خیران جنوب استان کرمان به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در مراسم جشن گلریزان ویژه شهرستانهای جیرفت،عنبرآباد،فاریاب و رودبار جنوب خبر داد.

کد مطلب: ۶۳۶۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کرمان،مجید رستمی در حاشیه بازدید از زندان جیرفت که با حضور مسئولان شهرستان برگزار گردید،اظهار داشت: طی چند سال گذشته 131نفر با کمک های ستاد دیه استان وبا مبلغی بالغ بر 4میلیارد ریال از زندان جیرفت آزاد شده اند.

این مقام قضائی تعداد محکومین جرائم غیر عمد در این شهرستان را 42نفر اعلام کرد وافزود:از این تعداد 22نفر مربوط به محکومین مهریه می باشند

وی بابیان اینکه در حال حاضر 300نفر تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان جیرفت قرار دارند،عنوان کرد:انجمن حمایت از زندانیان نیازمند نیز در سال گذشته علاوه بر توزیع بیش از 150سبد کالا ،مبلغ 120میلیون ریال کمک مالی نیز به خانواده های زندانیان نیازمند در جیرفت نموده است.

دادستان جیرفت هشدار داد:زندان جیرفت با قدمتی بیش از نیم قرن و با ظرفیت اسمی 200نفر احداث گردیده است اما در حال حاضر جمعیتی معادل با هزار و 576زندانی در خود جای داده است وبا کمبود شدید فضای فیزیکی مواجهه می باشد.

وی عنوان کرد:در راستای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری که جزء دغدغه های مقام معظم رهبری می باشد طی سه ماهه ی ابتدای سال جاری قضات به صورت مستمر در زندان حضور پیدا نموده اند و تاکنون 120دیدار چهره به چهره با مددجویان داشته اند.

وی ادامه داد: شاهد 10مورد گذشت شاکیان خصوصی از طریق کمیته صلح وسازش در جیرفت بوده ایم.

رستمی خاطرنشان ساخت:272مورد پیگیری جهت اشتغال بکار زندانیان،65مورد پیگیری جهت تخفیف مجازات زندانیان،680مورد پیگیری جهت مرخصی به زندانیان،10مورد پیگیری جهت انتقال زندانیان غیر بومی از جمله فعالیت هایی بوده است که در زندان جیرفت صورت پذیرفته است.

رستمی با بیان اینکه بیشتر مشکلات مجرمین مربوط به عملکرد نهاد های اجتماعی از جمله خانواده ونهادهای آموزشی می باشد،لذا برای اصلاح و بازگشت مجدد مددجویان به جامعه نیاز به همکاری وهمراهی تمامی مسئولان می باشیم تا در تمام ابعاد شخصیتی یک انسان خدمات دهی موثری را داشته باشیم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار