ساخت ایوان مسجد جامع در مصلای امام خمینی(ره) آغاز شد

هم اکنون قطعات فلزی این ایوان ساخته شده و در حال نصب است و پس از این مرحله زیرپایه ها جاگذاری و عملیات آرماتوربندی و قالب ریزی انجام خواهد شد.

کد مطلب: ۶۳۶۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران به نقل,از روابط عمومی مصلی بزرگ امام خمینی(ره) طاهردوست، مجری موسسه حرا در این باره گفت: طراحی ایوان مسجدجامع مصلی از 6 سال پیش آغاز شد اما به علت کیفیت پایین و تراکم آرماتورهای سازه، امکان اجرای ایوان به صورت قبل امکان پذیر نبود و بر همین اساس پس از بررسی دوباره و تایید کارشناسان از چهار ماه پیش عملیات اجرایی این بخش با طراحی جدید شروع شده است.
وی افزود: سازه‌ای که برای ایوان توسط متخصصان ایرانی طراحی شده به صورت کامپوزیت، ترکیبی از بتون و فولاد است و یکی از زیر مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا مسئولیت ساخت آن را بر عهده دارد.
وی عنوان کرد: هم اکنون قطعات فلزی این ایوان ساخته شده و در حال نصب است و پس از این مرحله زیرپایه ها جاگذاری و عملیات آرماتوربندی و قالب ریزی انجام خواهد شد.
به گفته وی تا 3 ماه آینده اسکلت بنای ایوان کامل خواهد شد و اتمام عملیات کلی سازه 30 ماه زمان خواهد برد.
بر اساس این گزارش، دهانه، طول و ارتفاع سازه این ایوان به ترتیب 110، 110 و 80 متر است و از جمله سازه‌های منحصر به فرد دنیا محسوب می شود.
همچنین هر قاب این سازه حدود 12 قطعه است و در مجموع حدود 300 قطعه در این سازه بکار می رود؛ همچنین بزرگ‌ترین تناژ قطعاتی که برای سازه ایوان بکار رفته حدود 70 تن است و در ارتفاع 80 متری نصب خواهد شد.
مشاهده ایوان مسجدجامع مصلای بزرگ امام خمینی(ره) پس از تکمیل از بزرگراه‌های رسالت، همت و مدرس امکان پذیر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار