نماینده مردم تبریز در گفت و گو با پانا:

اقتصاد مقاومتی مورد تاکید دولت قرار گیرد/ به تولید کننده ها کمک شود

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:ما برای شرایط تحریم و بعد از تحریم باید همواره بر موضوع اقتصاد مقاومتی و تکیه بر ظرفیت های داخلی با نگاه بر بیرون همت کنیم؛ اینکه تصور کنیم با برجام توانسته ایم تضمین های لازم را بدست آوریم تصور اشتباهی است و عملکرد آمریکایی ها نیز این موضوع را نشان می دهد .

کد مطلب: ۶۳۶۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد

احمد علیرضا بیگی با بیان این مطلب به خبرنگار سیاسی پانا گفت: مواضعی که آمریکایی ها در پیش گرفته اند موضع دور از انتظاری نبود و از گذشته نیز چنین کار هایی از سوی آمریکا در خصوص نقض برجام صورت گرفته بود.

نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تکیه بر تولید داخل حمایت و پشتیبانی از تولید داخل به طور قطع سبب اشتغال خواهد شد و پاسخ دادن به انبوه تقاضا و مطالباتی که از سوی جوانان کشور برای اشتغال،آینده و زندگی وجود دارد باید ما را در موضوع اقتصاد مقاومتی بیش از پیش مستحکم کند .

وی خاطرنشان کرد: تولید ملی باید پشتوانه اقتصاد داخلی باشد. به طور مثال با همت دولت توانستیم در مورد تولید گندم پاسخ مناسب بگیریم و با اندک توجهی که به موضوع خرید تضمینی گندم صورت گرفت؛ موجبات خودکفایی کشور از واردات گندم فراهم شد. در عین حال بخش قابل توجهی به زندگی کشاورزان و گروه های تهی دست جامعه از رهگذر خرید تضمینی گندم صورت گرفته است .

علیرضا بیگی گفت: تولید باید برای تولید کننده منفعت داشته باشد که این منفعت را دولت می تواند با سیاست های نرم افزارانه خود تضمین کند. اگر چنین اتفاقی رخ ندهد که تا کنون رخ نداده؛ نتیجه آن بسته شدن کارخانجات و واحد های صنعتی ما خواهد بود زیرا اگر حمایت های دولتی از تولیدات داخلی صورت نگیرد آنها تاب مقابله با محصولات مشابه خارجی را نخواهند داشت .

وی یادآورشد: بنده معتقدم برق و گازی که در اختیار واحد های تولیدی قرار می گیرد باید به صورت مجانی باشد و هر امکانی که برای تولید لازم است باید با کمترین قیمت در اختیار تولید قرار گیرد تا بتواند قیمت تمام شده محصول را به نحوی تنظیم کند که قدرت رقابت با مشابه خارجی داشته باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار