بازگشت ۱۹ میلیارد ریال از حقوق دولتی به بیت‌المال در ایلام

بازرس کل استان ایلام، گفت: به دلیل محدودیت نیروی انسانی در این سازمان در استان، مسائل مهم و کلان‌تر موردبررسی قرارگرفته و مسائل جزئی‌تر از طریق نهادهای درون‌سازمانی پیگیری خواهد شد.

کد مطلب: ۶۳۶۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، عیسی هواسی، بازرس کل استان ایلام، در نشست خبری و مطبوعاتی با اصحاب رسانه این استان، اظهار کرد: یکی از وظایف سازمان بازرسی کل کشور انجام بازرسی‌های برنامه‌ای منظم و مستمر از دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های دولتی و مؤسسات عمومی غیردولتی و سایر دستگاه‌های مشمول بازرسی است.

وی، بابیان اینکه در سال گذشته 34 دستگاه اجرایی مورد بازرسی قرارگرفته است، افزود: در سال گذشته همچنین تعداد 130 بازرسی موردی بر اساس اعلامات واصله توسط بازرسان این بازرسی کل با 5331 نفر روز بازرسی انجام‌شده و حاصل این بازرسی‌ها در بخش اصلاح امور ارائه 623 فقره پیشنهاد اصلاحی، 215 تذکر و 99 توصیه اصلاحی بوده است که بیش از 55 درصد آن اجرایی و مابقی در دست پیگیری است.

هواسی، در ادامه به اثربخشی ناشی از نظارت بر دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: در سال 95 تاکنون بالغ‌بر 5/10 میلیارد ریال ناشی از نظارت‌های سازمان بر دستگاه‌های بازرسی‌شده، به بیت‌المال برگشت‌خورده و مبلغ 6/18 میلیارد ریال نیز در دست پیگیری و در حال استرداد به بیت‌المال است.

بازرس کل استان ایلام، یادآور شد: میزان 295 هکتار از اراضی ملی با پیگیری بازرسی کل استان خلع ید و رفع تصرف‌شده و تعداد 103 فقره از قرارداد واگذاری زمین طرح‌هایی که اجرانشده و مورد سوءاستفاده مجریان طرح‌های قرارگرفته بود با کمک کمیسیون ماده 33 قانون اصلاحی قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع خلع ید شده است.

وی، بابیان اینکه یکی از وظایف این سازمان، نظارت بر معاملات دستگاه‌های اجرایی استان است، گفت: در سال 95 بر تعداد 674 معامله دستگاه‌های اجرایی استان نظارت‌شده که تعداد 72 فقره معامله به دلیل عدم رعایت تشریفات اداری و یا احتمال سوء جریان تجدید و لغو شده و در این رابطه نیز تعداد 115 فقره تذکر توسط نمایندگان بازرسی به کمیسیون های معاملات ابلاغ‌شده است.

هواسی، در ادامه با تقدیر از رسانه‌های استان در راستای اطلاع‌رسانی، ابراز کرد: رسانه‌ها یکی از ارکان‌های نظارتی در کشور هستند و می‌توانند در این زمینه نقش مهمی ایفا کنند و غالبا تعدادی از رسانه‌ها به همراه سازمان‌های مردم‌نهاد جزو بازرسان افتخاری این سازمان در استان هستند نقش مهمی در راستای همکاری با این سازمان در راستای جلوگیری از تخلفات اداری در استان بر عهده‌دارند.

بازرس کل استان ایلام، در پایان با اشاره به شائبه واگذاری جایگاه بنزین شرکت نفت در میدان شهید کشوری این شهر، خاطرنشان کرد: این واگذاری توسط سازمان خصوصی‌سازی انجام‌شده و با توجه به اینکه سازمان خصوصی‌سازی در ایلام شعبه‌ای ندارد و در تهران به‌صورت متمرکز فعالیت دارد این موضوع از قلمرو محیطی خارج از وظایف بازرسی استان است امااین سازمان گزارش‌ وضعیت جایگاه مذکور را به سازمان بازرسی کل کشور منعکس کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار