روز قدس نماد وحدت اسلامی / حفظ وحدت مهم ترین نیاز امروز جامعه اسلامی

مدیر سازمان دانش آموزی استان سیستان و بلوچستان از روز قدس به عنوان نماد وحدت جهان اسلام یاد کرد و گفت: روز جهانی قدس با گذشت قریب به چهار دهه همچنان روزی پرشور و مهم در جامعه ی اسلامی است و به سبب ماهیت عدالت خواهی آن همه ساله حتی در کشور های مختلف دنیا نیز گرامی داشته می شود .

کد مطلب: ۶۳۵۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا سیستان و بلوچستان، داود صیاد در یادداشتی بر لزوم وحدت امت اسلامی برای مقابله با تحرکات پوچ دشمنان اسلام تاکید کرد .

در این یادداشت آمده است ...

انقلاب اسلامی ایران به رهبری بنیانگذار فرهیخته اش از همان روز های نخست، حمایت از مردم مظلوم جهان را از جمله برنامه های اصلی خود عنوان کرد و این موضوع تا بدان جا اهمیت پیدا کرد که بند 16 اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز به آن اختصاص یافت .

تنها یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره ) آخرین جمعه ی ماه مبارک رمضان را به عنوان " روز قدس " نامگذاری و از آن به عنوان روز اسلام یاد کرده اند روزی که با گذشت قریب به چهار دهه همچنان روزی پرشور و مهم در جامعه ی اسلامی است و به سبب ماهیت عدالت خواهی آن همه ساله حتی در کشور های مختلف دنیا نیز گرامی داشته می شود .

اگر از جنایات بشری صورت گرفته در طی سال های گذشته در فلسطین اشغالی که عینیت آن برای همه مشخص است گذر کنیم آنچه جامعه اسلامی را با خطر جدی مواجه می کند، نقشه ی نخ نمای مدعیان آزادی در ایجاد تفرقه بین امت اسلامی و به حاشیه رفتن موضوع فلسطین و قدس شریف است .

حمایت دولت های مدعی از گروهک های تکفیری به ویژه داعش و ایجاد ناامنی های مکرر در اقصی نقاط مختلف دنیا بستر آرامی را برای افزایش شهرک سازی های رژیم اسرائیل فراهم می کند و ملت مسلمان دنیا غافل از این نقشه ، همچنان در خشونت جهل منتج شده از عدم آگاهی و دوری از وحدت و برادری گرفتارند و حوادث غم انگیز تروریستی در میان کشورهای مختلف اسلامی خود گواه این ادعاست .

این موضوع آنچنان دارای اهمیت است که حتی مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان نظام و میهمانان بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللى وحدت اسلامى‌ بیان کردند : " آنچه امروز در درجه ی اوّلِ اولویّت برای دنیای اسلام قرار دارد، وحدت است."

از همین روی حفظ وحدت اسلامی و تاکید بر مشترکات موجود در جوامع اسلامی و به ویژه ایران اسلامی که این روزها آماج برنامه ریزی های وحدت شکن گروهک های تکفیری قرار گرفته است، اهمیت دوچندانی دارد .

در این روز پر شکوه نیز مردم عزیز ایران نمایش دیگری از وحدت، برابری و برادری، مبارزه با استعمار و تبری از ظالمان را به نمایش خواهند گذاشت . همانگونه که پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) فرمود : " الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم " بنیان هیچ ظلمی پایدار نبوده و آرزوی موهوم " از نیل تا فرات " صهیونیست‌ها به تاریخ خواهد پیوست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار