احیای فولاد تربت حیدریه با کمک ایمیدرو

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: با مشارکت و سرمایه گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، طرح رها شده فولاد تربت حیدریه دوباره احیا خواهد شد.

کد مطلب: ۶۳۵۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا سعید باستانی، پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات صناایع و معادن این شهرستان که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: متاسفانه این پروژه در سال های گذشته به دلیل مشکلات زیرساختی و نبود آب متوقف شده ولی ظرف یک سال اخیر با کمک مسئولان محلی با جدیت پیگیری و اکنون به مرحله عقد قرارداد با مشاور رسیده است.
وی گفت: در طرح اولیه انتقال آب از دریای عمان به خراسان رضوی، سهمی برای تربت حیدریه، علیرغم مشکلاتی که در این زمینه دارد، در نظر گرفته نشده و ما به این طرح معترضیم.
باستانی افزود: مبنای سهمیه بندی از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت وضعیت حال صنایع شهرستان ها است و چون تربت حیدریه از این حیث در موقعیت خوبی قرار ندارد، لذا ما همیشه از قلم می افتیم و حال آنکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید آینده تربت حیدریه را در نظر می گرفت.

** وجود 32 پروژه نیمه تمام زیرساختی صنعتی در کشور
معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) نیز در این نشست با اشاره به وجود 32 پروژه نیمه تمام زیرساختی صنعتی در کشور گفت: از این شمار 6 طرح در نیمه نخست امسال تکمیل می شود و بقیه نیز تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
مهدی کرباسیان با اشاره به بازدید خود از طرح فولاد تربت گفت: بعد از ارایه گزارش شرکت مشاور، بزودی ایمیدرو وارد مباحث سرمایه گذاری در شرکت فولاد تربت حیدریه خواهد شد.
وی همچنین توسعه راه مسیر تربت حیدریه - خواف را ضروری خواند و افزود: دولت خود را موظف می داند برای اقتصادی شدن معادن بخش خصوصی اقدام به سرمایه گذاری های زیرساختی در حوزه راه ها بکند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه نیز در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: ایمیدرو متعهد شده 50 درصد هزینه توسعه راه مسیر تربت حیدریه - خواف را متقبل شود و لذا کار از سمت خواف آغاز شده است.
احمدعلی موهبتی با بیان اینکه کار از سمت تربت حیدریه را نیز ما آغاز کرده ایم، افزود: شرکت مشاور اداره راه، کار مطالعاتی پنج کیلومتر از این محور را به پایان رسانده و پنج کیلومتر دیگر ورودی تربت نیز تا پایان تیرماه به انجام خواهد رسید.
وی گفت: ظرف یک سال اخیر شاهد 10 فقره تصادف در این محور بوده ایم که 18نفر فوتی به همراه داشته و تصادفات جرحی نیز 75 فقره با 121 نفر مجروح و همچنین تصادفات خسارتی نیز 67 فقره بوده است.
سازمان ایمیدو براساس تفاهمنامه ای که اواخر آذر 93 با سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و معاونت امور معادن و صنایع معدنی امضا شد، 250 هزار کیلومتر از مساحت کشور را تحت پوشش اکتشاف مواد معدنی قرار داده که تاکنون موجب شناسایی مقادیر قابل توجهی سنگ آهن، زغالسنگ و طلا شده است.
در شهرستان تربت حیدریه سه طرح فولاد بر زمین مانده وجود دارد که یک طرح مربوط به بخش خصوصی، یک طرح بنیاد مستضعفان و طرح دیگر نیز مربوط به بانک ملی است که بنا است با سرمایه گذاری ایمیدرو تکمیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار