پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه‌ی در حال احداث بیمارستان جایگزین شهید باهنر

استاندارکرمان از روند عملیات پروژه‌ی در حال احداث بیمارستان 320 تختخوابی جایگزین شهید باهنر کرمان با 90 درصد پیشرفت فیزیکی بازدید کرد.

کد مطلب: ۶۳۵۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کرمان،علیرضا رزم حسینی صبح پنجشنبه به اتفاق معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مدیران، از روند عملیات پروژه‌ی در حال احداث بیمارستان 320 تختخوابی جایگزین شهید باهنر کرمان با 90 درصد پیشرفت فیزیکی بازدید کرد .
بهره برداری از بیمارستان شهید باهنر کرمان تا پایان سال جاری در صورت تخصیص منابع
استاندار کرمان ضمن بازدید از بخش های مختلف و در دست احداث بیمارستان شهید باهنر کرمان گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه احداث بیمارستان 320 تختخوابی شهید باهنر کرمان طی دولت دهم تنها 35 درصد بوده و این در حالیست که در دولت تدبیر و امید این پروژه بیش از 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .
رزم حسینی از بهره برداری بیمارستان 320 تختخوابی شهید باهنر کرمان تا پایان سال جاری در صورت تخصیص منابع خبر داد و افزود: در این پروژه تاکنون بیش از 40 میلیارد تومان از سوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان هزینه شده که برای اتمام آن به 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز است .
وی یادآورشد: در حال حاضر 40 درصد تجهیزات بیمارستان شهید باهنر کرمان خریداری شده و مشکلی در بخش تجهیزات این بیمارستان وجود ندارد .
خریداری 40 درصد تجهیزات بیمارستان شهید باهنر کرمان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به احداث بیمارستان 320 تختخوابی شهید باهنر کرمان در 29 هزار متر مربع، تصریح کرد: بخشی از بیمارستان قدیمی شهید باهنر کرمان جمع آوری و بخشی از آن (150 تخت بیمارستانی) باقی می ماند .
علی اکبر حق دوست از 90 درصد پیشرفت فیزیکی بیمارستان 320 تختخوابی شهید باهنر کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: برای تجهیزات کامل این بیمارستان به اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان نیاز است که تاکنون 40 درصد تجهیزات خریداری و در انبار دپو شده است .
لازم به ذکر است،ساختمان فعلی بیمارستان شهید باهنر کرمان با 65 سال قدمت علاوه بر فرسوده بودن ساختان، بخش‌های مختلف آن نیز در یک مجموعه قرار نگرفته و از هم پراکنده هستند و فضای این بیمارستان از استانداردهای لازم بر خوردار نیست در این راستا ساختمان جایگزین بیمارستان شهید باهنر کرمان با 320 تخت و در مساحت حدود 29 هزار متر مربع در حال ساخت است .
کارهای اولیه اجرایی شدن احداث بیمارستان جایگزین شهید باهنر کرمان در سال 87 آغاز و عملیات اجرایی شدن ان از سال 88 شروع شد اما بالا آمدن آب‌های زیرزمینی در محل احداث ساختمان این بیمارستان، موجب شد که زمان بسیاری برای تحکیم بستر و زهکشی صرف شود و مرحله‌ی نخست این ساختمان (اسکلت) در اواخر سال 90 و اوایل سال 91 به پایان رسید .
مرحله‌ی دوم این پروژه که شامل تاسیسات برقی مکانیکی ساختمان اولیه و نازک کاری، احداث ساختمان کلینیک و احداث ساختمان موتورخانه با برگزاری مناقصه بود نیز از آبان ماه سال 91 آغاز شد .
در سفر معاون اول رئیس جمهور در فروردین سال یک هزار و سیصد و نود و سه به استان کرمان، اسحاق جهانگیری قول مساعد تامین اعتبار پروژه‌ی در حال ساخت بیمارستان جایگزین شهید باهنر کرمان را داد و بر این اساس 40 میلیارد تومان برای ادامه‌ی ساخت این بیمارستان تامین اعتبار گردید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار