مدیرکل صدقات و انفاقات کمیته امداد:

۱۵۰ هزار کودک بدسرپرست تا پایان ماه مبارک رمضان دارای حامی می‌شوند

مدیرکل صدقات وانفاقات و امور اجرایی کمیته امداد با اشاره به اجرای طرح محسنین توسط کمیته امداد برای حمایت از فرزندان بدسرپرست یادآور شد: اقدامات لازم برای جذب حامی و حمایت از تعداد ۱۵۰ هزار نفر از کودکان بدسرپرست تا پایان ماه مبارک رمضان سال جاری به عمل آمده است.

کد مطلب: ۶۳۵۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، ابوالقاسم رستگاربا بیان اینکه تمامی ۱۸۰هزار نفر یتیم تحت حمایت کمیته امداد دارای حامی هستند، گفت: حامی به فردی گفته می شود که برای یک دوره یکساله یا بیشتر، یک یا چند نفر از ایتام تحت حمایت کمیته امداد را تحت حمایت‌های مادی و معنوی خود قرار می‌دهد و به طور ماهیانه یا به صورت یکجا، وجه مالی تعیین شده را به شماره حساب کمیته امداد واریز می‌کند تا از این طریق نیازهای ضروری ایتام مرتفع شود.

مدیرکل صدقات و انفاقات و امور اجرایی کمیته امداد افزود: ارتباط حامیان با ایتام صرفاً از طریق کمیته امداد است و پس از انتخاب یتیم توسط حامی، این نهاد مراقبت و نظارت لازم را در این زمینه بر عهده دارد تا علاوه بر حفظ کرامت یتیم ، فرد حامی نیز از وصول پرداخت وجوه خود برای حمایت از یتیم مورد نظر اطمینان حاصل کند.

وی در ادامه گفت: هم اکنون ۲۰ درصد وجوهات اهدایی حامیان به طور الکترونیکی به دست ایتام تحت حمایت کمیته امداد می رسد که در برنامه ششم این نهاد ، پیش‌بینی لازم برای پرداخت ۸۰ درصدی این پرداخت‌ها به صورت الکترونیک لحاظ شده است و تلاش می‌کنیم این امر از طریق تمامی درگاه‌های بانکی به طور آنلاین و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

مدیرکل صدقات و انفاقات و امور اجرایی کمیته امداد در پاسخ به سئوالی در مورد نقش موسسات خیریه در این زمینه و ارتباط کاری آنها با کمیته امداد تصریح کرد: موسسات خیریه با نیات خیرخواهانه تاسیس می‌شوند ولی مرجع صدور مجوز برای فعالیت آنها کمیته امداد نیست و پس از اخذ مجوز و شروع به کار اینگونه موسسات ، طرفین از ظرفیت‌های موجود استفاده و اقدامات لازم را برای یاری رساندن به نیازمندان آغاز می‌کنند. بسیاری از موسسات خیریه در اموری همچون درمان ، تامین مسکن ، جهیزیه و ... همکاری لازم را با کمیته امداد دارند.

رستگار با اشاره به تشکیل و فعال شدن ستاد زکات کشور برای جمع‌آوری زکات عید فطر جهت رفع مشکلات نیازمندان گفت: به این منظورپاکت‌های مناسبی تهیه شده و در اختیار تمامی دفاتر این نهاد و موسسات خیریه سراسر کشور قرار گرفته است تا زکات فطریه مردم مومن و شریف ایران اسلامی در اسرع به وقت به دست نیازمندان برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار