مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی :

4میلیارد تومان به طرح های بیابانی خراسان شمالی اختصاص یافت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از تخصیص چهار میلیارد و ۵٠٠میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح های مختلف حوزه بیابان استان در سالجاری خبر داد.

کد مطلب: ۶۳۵۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، حسن وحید در نشست خبری گفت:منابع جنگلی و رویشگاههای جنگلی موجود در خراسان شمالی با مساحت ۴٣۴هزار و ۵۵٠هکتار به عنوان یکی از منابع ارزشمند حیاتی استان محسوب می شود که حدود ٢١درصد وسعت منابع طبیعی استان را تشکیل می دهد.

وی افزود:مساحت مراتع استان نیز یک میلیون و ۴١۴هزار و ٨۵٠هکتار است که برابر با ٧٠درصد مساحت کل منابع طبیعی تجدید شونده استان است.

وحید در خصوص بیابان های استان نیز افزود:وسعت بیابان های خراسان شمالی ١٨٣هزار و ۶٣۶هکتار است و مناطق بیابانی استان در شهرستانهای جاجرم، اسفراین و گرمه دیده می شود که به طور کلی حدود ٩درصد وسعت منابع طبیعی استان را شامل می شود.

وی گفت:به منظور جلوگیری از افزایش بحران ایجاد بیابان در استان تاکنون پنج هزار و ۵٠٠ هکتار از اراضی بیابانی استان نهال کاری شده است.

وحید با اشاره به افزایش ١٢برابری اعتبارات حوزه بیابان خراسان شمالی در دولت تدبیر و امید افزود:امسال به منظور اجرای طرح ها و برنامه های حوزه بیابان استان چهار میلیارد و ۵٠٠میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد:به استناد ماده ٣ قانون هرگونه بهره برداری از منابع طبیعی باید در قالب طرح صورت بگیرد.

به گفته وحید طبق برنامه باید ٣۴هزار هکتار از اراضی بیابانی خراسان شمالی حفاظت و قرق شود.

وی مدیریت هرزآب را یکی از پروژه های موثر حوزه بیابان عنوان کرد و گفت:در هزار و ٧٠٠هکتار از اراضی بیابانی استان طرح مدیریت هرزآب اجرا خواهد شد.

وحید تصریح کرد:از سال ٩٣تاکنون توجه به مسایل اقتصادی، اجتماعی و زیستی در مناطق تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از رشد بیابانها داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت:با افزایش شاخص های اقتصادی و استفاده از پتانسیل های استان به طور حتم بهره برداری از عرصه بیابانی کاهش می یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار