سفیر جمهوری آذربایجان مطرح کرد:

آمادگی جمهوری آذربایجان برای صدور روادید به‌صورت 24ساعته در4نقطه مرزی

سفیر جمهوری آذربایجان گفت: آمادگی داریم در 4 نقطه مرزی با ایران، به‌صورت 24ساعته روادید صادر کنیم.

کد مطلب: ۶۳۵۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، بنیاد حسین‌اف هم در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی باشاره به تاریخ، ادبیات و آداب و رسوم مشترک مردم ایران و آذربایجان، گفت: علاقه مردم دو کشور به یکدیگر هیچ حد و مرزی ندارد.

با بیان اینکه هرسال یک‌میلیون نفر از مردم آذربایجان به ایران سفر می‌کنند، افزود: 90 درصد از این سفرها به‌منظور معالجه و درمان صورت می‌گیرد که مقصد بخش قابل توجهی از آنها تبریز است.

وی با اشاره به اینکه مردم آذربایجان به امکانات و توانمندی‌های پزشکی و درمانی تبریز اعتماد دارند، از مردم تبریز و آذربایجان شرقی به‌خاطر میهمان‌نوازی و کمک به مسافران آذربایجانی قدردانی کرد.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران با اشاره به هشت دیدار رؤسای جمهور ایران و آذربایجان در چهار سال گذشته، گفت: خوشبختانه نتیجه این دیدارها و اراده جدی رهبران دو کشور برای توسعه روابط، مثبت بوده و بخش خصوصی باید از این فرصت استفاده کند.

وی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ صادرات در ایران و آذربایجان ایجاد شود، افزود: تجار و فعالان بخش خصوصی دو کشور باید از امکانات یکدیگر استفاده کنند و بنده اعلام می‌کنم که تمام امکانات ما در اختیار تجار تبریز و آذربایجان شرقی است.

حسین‌اف با اشاره به تأکید رئیس جمهور کشورش بر تسهیل صدور روادید برای اتباع ایرانی، گفت: خوشبختانه در یک سال گذشته هیچ مشکلی در این زمینه گزارش نشده و ما آمادگی داریم در 4 نقطه مرزی با ایران، به‌صورت 24ساعته روادید صادر کنیم.

وی همچنین از افزایش 75 درصدی دادوستدهای غیرنفتی بین ایران و آذربایجان در یک سال اخیر خبر داد و گفت: البته همان‌طور که رئیس جمهور آذربایجان در دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کرد رقم مبادلات تجاری دو کشور رقم ناچیزی است و ظرفیت‌ها بسیار بیشتر از این مقدار است.

حسین‌اف با اشاره به اینکه دولت جمهوری آذربایجان به دنبال گسترش اقتصادی در حوزه‌های مختلف غیرنفتی به‌ویژه گردشگری و کشاورزی است، افزود: معتقدیم که برای تعمیق روابط دو کشور باید سطح همکاری‌های اقتصادی را افزایش دهیم که در این راستا بخش خصوصی دو کشور نقش بسیار مهمی دارند.

وی با اشاره به احداث راه‌آهن آستارا- آستارا و نقش تأثیرگذار آن در توسعه تجارت بین دو کشور، گفت: کشورهای همسایه آذربایجان و اروپا، علاقه زیادی به احداث این راه‌آهن به‌عنوان قطعه تکمیلی کریدور ریلی شمال- جنوب دارند و دولت آذربایجان آماده است برای اتصال راه‌آهن آستارا به رشت، 500 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار