واگذاری قطعی ساخت واکسن فلج اطفال تزریقی به پاستور

رییس انستیتو پاستور ایران با اشاره به میانجی گری سازمان بهداشت جهانی در انتقال دانش فنی واکسن فلج اطفال تزریقی، در مورد واگذاری قطعی ساخت این واکسن از سوی وزارت بهداشت به پاستور خبر داد.

کد مطلب: ۶۳۵۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛ مصطفی قانعی رییس انستیتو پاستور ایران اظهار کرد: مسئولیت ساخت و تولید انبوه این واکسن حیاتی با تولیت وزارت بهداشت و نظارت های سازمان بهداشت جهانی، بطور رسمی به انستیتو پاستور واگذار شد .

وی عنوان کرد: با بررسی زیر ساخت ها و قابلیت ها در مورد ظرفیت و امکان ساخت و تولید انبوه این واکسن حیاتی، انستیتو پاستور ایران به عنوان یکی از قطب های تامین کننده برای ساخت واکسن فلج اطفال تزریقی، مورد تایید سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت.

رییس انستیتو پاستور ایران تصریح کرد: با میانجیگری های سازمان بهداشت جهانی اقدامات اولیه همچون رایزنی های بین المللی برای انتقال دانش فنی ساخت واکسن فلج اطفال تزریقی از کشور خارجی سازنده آن صورت گرفته است .

قانعی ادامه داد: به علت تولید محدود واکسن فلج اطفال تزریقی، امکان تامین آن از سوی سازمان بهداشت جهانی در همه کشور ها میسر نشد و از سوی دیگر تنها کمتر از 4 کشور دانش فنی ساخت این واکسن حیاتی را در دست دارند که امکان تولید انبوه آن برای همه فراهم نیست.

وی در خصوص زیر ساختهای تولید انبوه واکسن فلج اطفال تزریقی در انستیتو پاستور ایران قرار دارد، تصریح کرد : همه زیر ساختهای موجود به تایید رسمی سازمان غذا و دارو و سازمان بهداشت جهانی رسیده که دو سال تولید را به جلو می اندازد.

وی با بیان اینکه مرحله انتقال دانش فنی و تجهیز ساختمان تولید باقی مانده اعتباری نزدیک به 40 میلیارد تومان را لازم دارد، ادامه داد: وزارت بهداشت با توجه به حساسیت بالا نظارت مستقیمی بر ساخت واکسن فلج اطفال تزریقی دارد و تولید آن بر اساس استناد های سازمان جهانی بهداشت و غذا و دارو بر عهده انستیتو پاستور گذاشته شده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار