اعتبارات عمرانی استان بوشهر 2 برایر افزایش یافت

استاندار بوشهر گفت: اعتبارات عمرانی استان بوشهر امسال 2 برابر نسبت به سال قبل افزایش یافته و سهم اعتبارات از محل درامدهای نفتی استان‌های نفت‌خیز رشد قابل توجهی یافته است .

کد مطلب: ۶۳۴۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا بوشهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استاندار بوشهر، دکترمصطفی سالاری در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر با بیان اینکه اعتبارات عمرانی استان بوشهر امسال وضعیت بهتری یافته است اظهار داشت: علاوه بر اعتبارات تملک دارایی در دیگر ردیف‌های بودجه‌ای، اعتبارات استان بوشهر بهبود یافته است که می‌تواند تحول قابل توجهی در استان بوشهر ایجاد کند.

وی از افزایش سهم استان‌های نفت‌خیز از درآمدهای نفتی خبرداد و افزود: از توجه دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در افزایش سهم استان‌های نفت‌خیز از درآمدهای نفتی نقش مهمی داشتند قدردانی می‌شود چراکه با تصویب آن شاهد رشد قابل توجهی در اعتبارات نفت و گاز استان های نفت خیز هستیم.

استاندار بوشهر با اشاره به افزایش بودجه عمرانی استان بوشهر خاطر نشان کرد: اعتبارات عمرانی استان بوشهر امسال 2 برابر نسبت به سال قبل افزایش یافته و سهم اعتبارات از محل درامدهای نفتی استان‌های نفت‌خیز رشد قابل توجهی یافته است.

دکترسالاری با تاکید بر توزیع اعتبارات عمرانی شهرستان‌ها و دستگاه‌های اجرایی بر اساس شاخص‌ها تصریح کرد: در توزیع اعتبارات امسال شهرستان‌ها شاخص متعددی منظور شده که هم از نظر فصل برنامه و هم از نظر توزیع شهرستانی تعادل و توازن لازم بین شهرستان‌ها براساس شرائط و اقتضائات آنها رعایت می‌شود.

وی با توجه به اهمیت طرح‌های اشتغال‌زا و حمایت از تولید تاکید کرد: امسال بخشی از اعتبارات عمرانی در قالب کمک‌های فنی و اعتباری به یارانه سود تسهیلات و تقویت منابع صندوق حمایت از بخش کشاورزی اختصاص داده می‌شود تا واحدهای تولیدی قادر باشند با نرخ سود کمتری تسهیلات دریافت کنند.

استاندار بوشهر، تمرکز بر اجرای تامین آب و اجرای طرح‌های آبرسانی، آب‌خیزداری، آبزی‌پروری و توسعه کشت گلخانه‌ای را برای رونق بخشی به فعالیت‌های تولیدی و اشتغال‌زایی از اهداف و برنامه‌های مهم شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر دانست.

دکترسالاری با تاکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بیان کرد: کمیته های برنامه ریزی شهرستان‌ها علاوه بر پیش بینی اعتبارات برای پرداخت مطالبات پیمانکاران، پروژه‌هایی که تا هفته دولت تکمیل و به بهره‌برداری می‌‌رسند در اولویت تخصیص قرار دهند.

وی با اشاره به پذیرش طرح‌های ابتکاری دستگاه‌های اجرایی گفت: دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران که با ارائه طرح‌های ابتکاری می‌توانند به تعادل شهرستانی کمک کنند درخواست می‌شود تا پیشنهادات خود را در زمینه سطح بندی ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف را به سازمان برنامه و بودجه اعلام کنند.

استاندار بوشهر سهم اعتبارات شهرستان‌های این استان را برشمرد و خاطر نشان کرد: سهم اعتباری شهرستان بوشهر 22.1 درصد، دشتستان 21.5 درصد، تنگستان 7.1 درصد، دیر 6 درصد، دشتی 8.5 درصد، گناوه 9.1 درصد، کنگان 9.2 درصد، دیلم 3.5 درصد، عسلویه 7 درصد و جم 6 درصد تعیین شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار