در گفت و گو با نوجوان تکواندو کار سمنانی مطرح شد:

تکواندوکاران سمنانی همچنان چشم انتظار تحقق وعده مسئولان

تکواندو کار نوجوان سمنانی گفت: در حال حاضر در شهرستان سمنان، بهترین مربی ها و بهترین تکواندو کاران را داریم که در صورت توجه و حمایت مسئولان قهرمانان زیادی خواهیم داشت.

کد مطلب: ۶۳۴۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، امروز به سراغ غزل سلطانی، تکواندوکار نوجوان سمنانی رفتیم که قطعا یکی از آینده سازان این رشته ورزشی است.

غزل سلطانی، هشت سالی است که در رشته تکواندو فعالیت می کند، وی در این مدت در مسابقات گوناگون کشوری شرکت کرده و حائز رتیه های قهرمانی شده است.

در ادامه مشروح گفت و گوی خبرنگار پانا سمنان با تکواندوکار نوجوان سمنانی را بخوانید:

غزل سلطانی، تکواندوکار نوجوان سمنانی در گفت و گو با خبرنگار پانا سمنان درخصوص قهرمانی های خود گفت: اولین مسابقه ای که در آن شرکت کردم، در سال 90 بود که توانستم مقام سوم کشوری را کسب کنم؛ در سال 92 نیز مدال نقره و در سال 93 توانستم مدال طلا کسب کنم.

گفتنی است؛ در سال 96 نیز کسب مدال طلای مسابقات آسیایی توسط غزل سلطانی و مدال طلای وزن منهای 47 کیلوگرم در دومین دوره مسابقات قهرمانی نونهالان آسیا برای کشور و استانمان از دیگر افتخارات این بانوی شایسته و خوش‌آتیه سمنانی بود.

وی در خصوص چگونگی ورودش به این رشته افزود: بنده ابتدا در پایه اول دبستان در رشته ژیمناستیک مشغول به فعالیت بودم ولی بعدها کم کم با توجه به فعالیت پدرم در حوزه تکواندو و تشویق های ایشان، در همان مقطع سنی، به این رشته گرایش پیدا کرده و به طور جدی وارد آن شدم.

سلطانی، در بیان عوامل موفقیتش عنوان کرد: مهم ترین عامل موفقیت خویش در این رشته را علاقه ام به تکواندو، جنگیدن، پشتکار و تلاش در این راه و همچنین مبارزه با استرس می دانم و بعد از آن تلاش و پشت کار و حمایت والدینم که عامل اصلی موفقیت در هر رشته ای است.

وی در ادامه افزود: استاد تکواندو بنده، سرکار خانم آقاجان پور نیز نقش مهمی در موفقیت من داشته و در این راه همواره همراه من بوده است؛ این استاد عزیز و پدر و مادرم همیشه در این مسیر مشوق و پشتیبان من بوده اند.

این تکواندو کار نوجوان گفت: تکواندو کار موفق کسی است که از شکست هایش ناامید نشود و از آن شکست ها برای خودش به عنوان پله هایی از تجربه برای صعود به سمت موفقیت ها استفاده کند.

استعدادهای سمنان در تیم‌ شهرهای دیگر می‌درخشند!

این مدال آور نوجوان تصریح کرد: به دلیل عدم تحقق وعده‌هایی که از سوی برخی مسئولین داده شد، در مسابقات گذشته، جهت آماده نگه‌داشتن ورزشکارانی همچون بنده و سایر دوستانم و همچنین دور نشدن ما از فضای مسابقات، کار رایزنی از طرف هیئت تکواندو استان سمنان با سایر تیم‌های لیگ برتر آغاز و هر یک از ورزشکاران شاخص را به عضویت یکی از تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها درآوردند.

سلطانی در ادامه افزود: بنده نیز که دارنده مقام سوم نونهالان کشور نیز در آن زمان بودم، به عضویت تیم استیل البرز درآمده و توانستم طعم قهرمانی لیگ نونهالان کشور را به همراه این تیم تجربه کنم.

وی در خصوص حمایت مسئولان شهرستان بیان کرد: هرچند موفقیت بنده تاکنون تنها با حمایت بسیار والدین و مربی خوبم و بسیج اصناف بوده است و درکل مستقل بوده ام؛ ولی در شهرستان سمنان حمایت ها نسبت به سال های گذشته اندکی بهتر شده است؛ با این حال باز هم کمبودهایی وجود دارد که اگر رسیدگی شود، قطعا منجر به بهبود اوضاع تکواندو در سطح شهرستان خواهد شد.

این بانوی سمنانی در ادامه تصریح کرد: از جمله این کمبودها، نبود یک سالن اختصاصی تکواندو برای بانوان در شهرستان و نبود لباس محافظ تکواندو که هوگو نام دارد، از نوع مجهز به سنسور آن است که اغلب شهرها در کشور این امکانات را دارند و سمنان از معدود استان هایی است که فاقد هوگو سنسوردار است.

این نوجوان تکواندوکار در ادامه اظهار داشت: وسایل بدن سازی و دکتر روانشناس نیز از دیگر نیاز های اساسی هر تیم تکواندو است که ما در مسابقات کشوری و بین المللی شاهد آن بودیم که استان های دیگر کشور از این امکانات برخوردارند و سمنان فاقد این امکانات است.

سلطانی گفت: البته از سوی برخی مسئولان استان و شهرستان، قول هایی در این خصوص داده شده که تا به حال در حد حرف وعده باقی مانده است.

وی در خصوص سطح تکواندو استان بیان کرد: با توجه به این کمبود امکانات باید بگویم تکواندوکاران استان با دست خالی به مقاماتی چون قهرمانی جهان دست یافته اند و قطعا با توجه مسئولین اوضاع بهتر خواهد شد.

این مدال آور نوجوان در توصیف حال و هوای مسابقات جهانی گفت: سطح مسابقات بسیار بالا و رقابت ها هم بسیار سنگین بود و بنده اولین حضورم در مسابقات جهانی را تجربه می کردم. همه این عوامل در کنار هم سبب نگرانی من شده بود؛ به همین خاطر استرس زیادی داشته ولی در عین حال به موفقیت خودم بسیار امیدوار و خوش بین بودم.

سلطانی با توجه به اینکه فعالیت خودش در رشته تکواندو را از پایه و زمان مناسبی شروع کرده و بسیار مستعد است و پتانسیل بدنی و تکنیکی خوبی هم دارد که سبب موفقیتش در آینده خواهد شد، درباره برنامه اش برای آینده گفت: بیشترین هدفم، موفقیت در المپیک است و برای رسیدن به آن با تمام توانم تلاش خواهم کرد.

وی همچنین با اشاره به این مطلب که برگزاری مسابقات ورزشی اکثرا در ایام تحصیل و امتحانات است و اکثرا بنده و سایر ورزشکاران شرکت کننده در این مسابقات نمی توانیم در این ایام همزمان هم به درس و هم به مسابقات برسیم، یادآور شد: بنده از مسئولین آموزش و پرورش درخواست می کنم تا در صورت امکان، در این زمینه از ورزشکاران موفق حمایت کرده و چاره ای برای حل این معضل بزرگ که بر سر راه ورزشکاران نوجوان وجود دارد، بیندیشند و زمان جبرانی برای برگزاری مجدد امتحان برای این دسته از افراد درنظر بگیرند.

این تکواندو کار سمنانی اظهار داشت: در حال حاضر ما در شهرستان سمنان، بهترین مربی ها و بهترین تکواندو کاران را داریم که در صورت توجه و حمایت مسئولان، قهرمانان زیادی خواهیم داشت.

وی به عنوان حرف آخر گفت: در نهایت تشکر می کنم از استاد راضیه آقاجان پور که همواره همراه و حامی من بودند و احمد اخلاقی رئیس هیئت تکواندو سمنان که از زمان حضورشان در این منصب، اوضاع تکواندو استان نسبت به قبل بهبود چشمگیری یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار