امیر حسینی در گفت و گو با پانا:

والیبال ایران دچار بازیکن سالاری شده/ با این روند باز هم درجا می زنیم

پاسور سابق تیم ملی ایران گفت: اتفاقی که در زمان ولاسکو و حتی لوزانو در تیم ملی رخ نمی‌داد امسال در تیم کولاکوویچ به وقوع پیوست و ایران در تمام مسابقاتش با یک ترکیب ثابت به زمین رفت و کادر فنی تمایلی به تغییر نداشت.

کد مطلب: ۶۳۴۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد

امیر حسینی در گفت و گو با پانا درباره لیگ جهانی والیبال و عملکرد ملی پوشان گفت: متاسفانه عملکرد ملی پوشان بیشتر از آن چیزی که تصور می کردیم ضعیف بود و ملی پوشان مانند سال های گذشته در لیگ جهانی ظاهر نشدند و آن طراوات و جنگندگی که همیشه تیم ملی در لیگ جهانی داشت دیگر وجود نداشت.
وی ادامه داد: ضمن اینکه ملی پوشان حتی با یکدیگر هماهنگی نداشتند، در صورتی که در گذشته اگر بازیکنی مصدوم می شد و در اختیار تیم نبود بازیکنان به راحتی همدیگر را حمایت می کردند و جای خالی ان بازیکن را پر می کردند اما در این رقابت ها این موضوع اصلا به چشم نخورد. از طرفی در زمان ولاسکو همه بازیکنان به یک میزان بازی می کردند و همین باعث می شد که رقابت بین آنها ایجاد شود ولی در این دوره دیدیم که کولاکوویچ تنها به 6 بازیکن اصلی بسنده کرده بود و در تمامی بازی ها از این 6 بازیکن استفاده کرد و ملی پوشان جوانتری که واقعا شایستگی داشتند اگر مصدومیتی برای بازیکنان ثابت پیش می آمد فرصت داشتند خودی نشان دهند در غیر این صورت مدیریت کولاکوویچ و شرایطی که او و دیگران برای تیم درست کردند این اجازه را به دیگر ملی پوشان نداد. یکی از نکات مثبت لیگ جهانی ظاهر شدن توانایی خوب معنوی‌نژاد بود. درخشش این بازیکن ثابت کرد می‌توانیم به بازیکن‌های جوان تکیه کنیم چیزی که در این رقابت ها شاهد آن نبودیم.
وی عنوان کرد: متاسفانه والیبال ایران دچار بازیکن سالاری شده است و این برخی بازیکنان هستند که برای همه امور تعیین تکلیف می کنند. وقتی ایران در هفته اول پس از دو شکست در برابر لهستان با ذخیره‌ها وارد زمین شد و از کاپیتان معروف و سایر بازیکنان خبری نبود تصور این بود که شکست بدی در انتظار والیبال ایران است اما بازیکنان ذخیره با همه توانشان اولین پیروزی را نصیب ایران کردند و اگر این روند در دیگر بازی ها ادامه پیدا می کرد حداقل حتی اگر شکستی هم سهم ایران می شد این پشتوانه سازی برای تیم ملی به وجود آمده بود.
حسینی عنوان کرد: متاسفانه فدراسیون هم نسبت به نقدها موضع نشان میدهد و دور تیم ملی دیواری ایجاد کرده که هیچ کس حق اظهار نظر در مورد آن را ندارند. فدراسیون باید به این باور برسد که دوران پوست اندازی والیبال ایران فرارسیده است واگر برای بازیکنان کهنه کار تیم ملی سال ها سرمایه گذاری و وقت صرف کردند حالا باید آن را بر روی بازیکنان جوانتر پیاده کند نه اینکه همچنان به رویه خودشان ادامه دهند و مربی هیچ حقی در مورد بازیکنان و نداشتند باشند و عده ای در مورد آن تصمیم بگیرند. اتفاقی که در زمان ولاسکو و حتی لوزانو در تیم ملی رخ نمی‌داد امسال در تیم کولاکوویچ به وقوع پیوست و ایران در تمام مسابقاتش با یک ترکیب ثابت به زمین رفت و کادر فنی تمایلی به تغییر نداشت. اگر به فکر ساختن نسل جدید والیبال ایران هستیم، باید در لیگ جهانی امسال جوانگرایی صورت می‌گرفت؛ اتفاقی که در سایر تیم‌های بزرگ جهان خیلی خوب و منطقی رخ داد.
این پاسور سابق تیم ملی گفت: چند ماه تا شروع مسابقات جام بین قاره‌ای باقی مانده و کولاکوویچ باید از روی نام‌ها عبور و بهترین‌ها را به تیم‌ملی دعوت کند. اگر این اتفاق در تیم ملی رخ دهد و نسل جدید روی کار بیایند می توانیم به آینده والیبال ایران امیدوار باشیم واین مربی هم می تواند به کارش در ایران ادامه می دهد در غیر این صورت در مسابقات جام بین قاره ای باز هم درجا می زنیم و به افول والیبال ایران نزدیک می شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار