روز قدس، نماد اتحاد ملت‌های مسلمان برای دفاع از آرمان فلسطین است

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام، گفت: تمهیدات لازم با حضور دستگاه‌های مختلف اجرایی و فرهنگی استان و همچنین نهادهای مردمی در راستای برگزاری باشکوه راهپیمایی روز جهانی قدس در استان فراهم‌شده است.

کد مطلب: ۶۳۴۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، حجت‌الاسلام علی چراغی پور، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام، در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی روز جهانی قدس در استان، اظهار کرد: بنا به ابتکار معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام راحل، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس نام‌گذاری شد.

وی، افزود: از سال 1358 تاکنون همه‌ساله و در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان، جهان اسلام در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف و ابراز انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی راهپیمایی می‌کنند .

حجت‌الاسلام چراغی پور، بابیان اینکه راهپیمایی روز قدس درواقع نمادی از اتحاد و همگامی جهان اسلام در دفاع از ملت ستمدیده فلسطین است، گفت: گستردگی این راهپیمایی در ایران اسلامی به‌عنوان پرچم‌دار دفاع از فلسطین و همه مظلومان بیشتر از سایر کشورهای اسلامی است .

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام، افزود: بی‌تردید راهپیمایی روز جهانی قدس برای اعلام حمایت از فلسطین و قدس شریف است و می‌تواند به‌عنوان روز وحدت‌بخش جهت همگرایی تمام مسلمانان جهان در برابر توطئه‌های بیگانگان به کار بیاید و ملل مسلمان را باهم متحد سازند که این اتحاد می‌تواند بر توانمندسازی کشورهای اسلامی در برابر دشمنان بسیار مؤثر و مفید واقع گردد .

وی، اظهار کرد: بنابراین روز جهانی قدس برای رهایی فلسطین و اتحاد مسلمانان حائز اهمیت بوده و به همین دلیل است که همه‌ساله با شکوه‌تر از سالهای قبل با هدف زنده نگاه‌داشتن این روز و حمایت از آرمان‌های قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین، مقابله با رژیم غاصب اسرائیل برگزار می‌شود.

چراغی پور، بابیان اینکه سخنران ویژه این مراسم در روز جهانی قدس در مرکز استان سرتیپ دوم پاسدار یدالله جوانی مشاور سیاسی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس، جمعه 2 تیرماه 96 هفته جاری از ساعت 11 و 30 دقیقه و هم‌زمان با آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان در ایلام برگزار می‌شود.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام، گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس در مرکز استان از چهارراه رسالت، میدان کشوری، بلوار آزادی، میدان مادر آغاز می‌شود و به مصلی بزرگ امام خمینی (ره) ایلام ختم می‌گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار