ترویج فرهنگ نماز، تجلی عبودیت و بندگی الهی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: ترویج فرهنگ نماز، تجلی عبودیت و بندگی الهی است و احیای این فریضه الهی نقش مهمی در کاهش آسیب‌ها و بداخلاقی‌های اجتماعی دارد.

کد مطلب: ۶۳۴۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام ، دکتر حشمت‌الله عسگری، در نشست شورای فرهنگی استان اظهار کرد: اثربخشی ترویج نمازخوانی در بین خانواده‌ها و کارکنان ادارات و جامعه در ابعاد مختلف ملموس است و موجب کاهش آسیب‌ها و گسترش معنویات می‌شود .

وی به برگزاری نماز اول وقت در دستگاه‌های اجرایی و اقامه آن تأکید کرد و گفت: باید سعی شود که از حضور روحانیون برای برپایی اقامه نماز اول وقت در ادارات استفاده شود .

عسگری از فرمانداران خواست که در شهرستان‌ها پیگیری استفاده از حضور روحانیون برای ترویج فرهنگ نماز جماعت و همچنین بیان مسائل شرعی و دینی در ادارات ذی‌ربط خود شوند .

در ادامه این نشست دبیر شورای فرهنگی استانداری به ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌گرفته در سال قبل پرداخت و گفت: انجام فعالیت‌های فرهنگی از قبیل اقامه نماز جماعت، تجلیل از ایثارگران و خانواده معظم شهدا، دوره‌های آموزشی اقتصاد مقاومتی، نشاط افزایی، حجاب و عفاف ازجمله این برنامه‌ها در حوزه فرهنگی سال قبل بوده است .

عبدالرضا حسن‌پور اظهار کرد: باید نقاط قوت و ضعف در راستای کیفی سازی برنامه‌های فرهنگی در دستگاه‌های اجرایی شناسایی شود و به مباحث فرهنگی و دینی به‌ویژه نماز اول وقت، رعایت حجاب و عفاف توجه اساسی شود .

در ادامه این نشست مشاور استاندار ایلام در امور ایثارگران به ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌گرفته در حوزه ایثارگران پرداخت و گفت: ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت نقش مهمی در حفظ بقاء نظام دارد .

دکتر جواد رحیمی مقدم اظهار کرد: سرکشی به خانواده معظم شهدا، تجلیل از ایثارگران، برگزاری یادواره شهدا ازجمله برنامه‌هایی است که می‌تواند فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را به‌خوبی بسط دهد .

در ادامه این نشست مدیرکل امور بانوان و خانواده، مشاور استاندار در امور روحانیون و فرمانده بسیج پایگاه آل اسحاق استانداری به ارائه گزارش‌هایی در حوزه فرهنگی ذی‌ربط پرداختند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار