مدیر کل آموزش وپرورش استان چهار محال وبختیاری خبر داد:

سنجش سلامت 18 هزار نوآموز در چهار محال وبختیاری

مدیر کل آموزش وپرورش استان چهار محال وبختیاری از شرکت 18 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در طرح سنجش سلامت استان خبر داد.

کد مطلب: ۶۳۳۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان چهار محال وبختیاری ،"بهروز امیدی " در آیین افتتاح طرح سنجش سلامت نو آموزان بدو ورود به دبستان در شهرکرد با اعلام این که 12 پایگاه برای سنجش سلامت نوآموزان در سراسر استان فعالیت دارند. اظهار داشت : از این تعداد9 پایگاه به صورت سیار و3 پایگاه به صورت دائم فعال می باشند.

امیدي افزود: در فرایند سنجش سلامت، دانش آموزان در زمینه های بینایی، شنوایی، قد و وزن، دهان و دندان، آمادگی تحصیلی، اختلال رفتاری، گفتاری و اوتیسم مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به این که کار سنجش سلامت کودکان در دو مرحله ارزیابی اولیه و تخصصی انجام خواهد شدتصریح کرد: در مرحله مقدماتی ارزیابی های بهداشتی ، بینایی، شنوایی ، آمادگی تحصیلی ، ارزیابی اختلالات گفتاری ، دهان ودندان ومعاینات پزشک عمومی بررسی می شود .

امیدی خاطر نشان کرد: درصورتی که کودک درطی هریک ازمراحل ارزیابی دچار مشکل شود، به مراکز تخصصی معرفی می گردد. و باقی نو آموزان پس از انجام معاینات به دبستان مورد تقاضای ثبت نام خود معرفی می شوند.

مدیر کل آموزش وپرورش استان چهار محال وبختیاری با بیان این که پذیرش درطرح سنجش سلامت امسال از طریق سامانه وتوسط مدیران مدارس ابتدایی ثبت واعلام نوبت می گردد، تصریح کرد: اولیا دانش آموزان می توانند با آگاهی از وضعیت جسمی وروحی فرزند خود به پایگاه های سنجش مراجعه کنند.

گفتنی است این طرح از 23 خرداد ماه آغاز و تا مهر ماه سال جاری ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار