معاون پرورشی و فرهنگی وزیر:

کانون های قرآنی جایگزین مدارس قرآن می شوند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدارس قرآنی تاثیر چندانی در آموزش مسائل قرآنی نداشته اند، گفت: کانون های قرآنی را جایگزین این طرح کردیم.

کد مطلب: ۶۳۳۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد
مهدی فیض در گفت‌وگو با خبرنگارآموزش و پرورش پانا؛ در مورد تاثیرمدارس قرآنی در روند تعلیم و تربیت دانش آموزان اظهار کرد: این نوع مدارس در دوره گذشته و حدود 7 سال پیش مورد توجه قرار گرفته بود و به تدریج در دوره های بعدی این طرح کمرنگ شد.
وی ادامه داد: از حدود چهار سال گذشته با تاکیدی که وزیر وقت آقای فانی بر پوشش تعالیم قرآنی در تمامی مدارس کشور داشتند؛ طرح مدارس قرآنی به تدریج کمرنگ شده و جایگزینی برای آن در نظر گرفته شد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: به دنبال احیای فضای قرآنی در مدارس کشور کانون های قرآنی شکل گرفت که تعداد آن را از 250 به 750 افزایش دادیم و این کانون های پایگاهی برای فعالیت های قرآنی شدند.
فیض بیان کرد: کانون‌های قرآنی مدارس مجاور در محدوده جغرافیایی را خود را از نظرفعالیت‌های قرآنی تحت پوشش قرار می‌دهند وامکان بهره‌مندی مدارس از این خدمات برای مدارس وجود دارد.
وی عنوان کرد: مدارس قرآنی تاثیر چندانی در تعلیم مفاهیم قرانی به دانش آموزان نداشه است و به تدریج در حال حذف شدن است و به طور جایگزین توسعه کانون های قرآنی را در دستور کار خود قرار دادیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار