خبرنگاران نخستین مسافران قطار همدان به مشهد

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: یک هفته بعد از عید فطر خبرنگاران و خانواده‌های شهدا به عنوان نخستین مسافران قطار همدان به مشهد مقدس سفر می‌کنند.

کد مطلب: ۶۳۳۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا همدان، فرهاد فرزانه در شورای برنامه ریزی استان همدان اظهار داشت: برای آغاز سفرها با قطار از همدان باید یک سری از استانداردها رعایت شود که در کش و قوس آن قرار داریم.

فرزانه اعلام کرد: سفرها با قطار از همدان حدود یک هفته بعد از عید فطر آغاز می‌شود و در مرحله نخست جمعی از خانواده‌های شهدا و خبرنگاران با قطار به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان تصریح کرد: در حال حاضر مراحل پایانی آماده‌سازی برای آغاز سفرها و انتخاب قطار در حال انجام است و با مشخص شدن لیست اسامی، روز سفر و محل اقامت پیش بینی می‌شود.

فرزانه با اشاره به ضرورت توجه به حاشیه شهر همدان با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در سفر سال 83 به همدان بیان کرد: 5 منطقه با 110 هزار نفر جمعیت شامل یک چهارم جمعیت شهر همدان حاشیه نشین هستند که بعد از آن نیز دو منطقه مربوط به ملایر به مناطق حاشیه نشین اضافه شد و تعیین این مناطق برای الباقی شهرها نیز باید در سال 96 در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته129 میلیارد تومان اعتبار برای این اداره کل در نظر گرفته شده بود گفت: تنها تخصیص 95 میلیارد تومان آن را دریافت کردیم که این رقم 73 درصد تخصیص بوده است.

فرزانه عنوان کرد: هزار تن قیر رایگان در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته ضمن اینکه قیر رایگانی به شهر مریانج تخصیص یافت و محور همدان کرمانشاه بعد سالها روکش شد ضمن اینکه مابقی شهر ها نیز در نوبت دریافت قیر رایگان هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان اعلام کرد: با پیگیری‌های انجام گرفته ردیف ملی تعریض محور نهاوند- آورزمان- ملایر به طول 42 کیلومتر به وزارت راه و شهرسازی اعلام شد و یکصد میلیارد تومان به آن تخصیص یافت.

فرزانه با بیان اینکه تا ماه آینده 56 کیلومتر از این محور آسفالت می‌شود عنوان کرد: در مورد این محور با هماهنگی‌های انجام گرفته، عملیات عمرانی هشت کیلومتر در ورودی نهاوند در حال انجام است ضمن اینکه هشت کیلومتری آورزمان و ملایر نیز به محض تخصیص اعتبار آغاز می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار