تولید 17هزارتن گوجه سبز از 2هزار و 300 هکتار باغات استان آذربایجانشرقی

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از تولید 17 هزار تن گوجه سبز از 2 هزار و 300 هکتار باغات استان خبر داد.

کد مطلب: ۶۳۳۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، علی رخ افروز در مراسم جشن برداشت گوجه سبز سردرود که با حضور فیروز باقرزاده مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز و جواد حاجی زاده شهردار سردرود در یکی از باغات این شهر برگزار شد، ضمن اعلام این مطلب افزود: دو هزار و 300 هکتار از باغات آذربایجان شرقی به محصول گوجه سبز اختصاص دارند که همه ساله بالغ بر 17 هزار تن محصول از این باغات تولید می شود.

وی گفت: در شهرستان تبریز بیش از 3 هزار و 100 هکتار باغ وجود دارد که به شیوه سنتی نگهداری می شوند که ارزش اقتصادی نداشته و مقرون به صرفه هم نیستند در این باغات واقع شده اند.

رخ افروز ادامه داد: باید گوجه سبز و هلو را در محیط های کنترل شده تولید کنیم تا محصولات در اوایل سال آماده ارائه به بازار به عنوان نوبرانه باشد، در این شرایط قیمت نوبرانه چندین برابر قیمت کنونی خواهد بود و این بهترین روش برای حمایت از تولیدکننده است.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به این که هر دستگاه ضد تگرگ 100 هکتار باغ را پوشش داده و برای هر هکتار کمتر از 400 هزار تومان هزینه دارد، اظهار کرد: نصب دستگاههای ضد تگرگ در باغات سردرود از ضروریات می باشد، قیمت هر دستگاه حدود 40 میلیون تومان است که با نصب 3 الی 4 دستگاه در منطقه سردرود باغات این شهرستان تحت پوشش این دستگاهها قرار گرفته و کشاورزان متحمل ضرر و زیان تگرگ نخواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار