امام جمعه اردبیل :

شهروندان هزینه مجالس ترحیم را به بیماران سرطانی اختصاص دهند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه اختصاص هزینه های سنگین سفره های احسان و اطعام مربوط به مجالس ترحیم و ختم افراد متوفی برای کمک به بیماران سرطانی یک کار پسندیده و انسانی است خواستار فرهنگ سازی رسانه ها و اهل قلم در این زمینه شد.

کد مطلب: ۶۳۲۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی در مراسم افطاری موسسه خیریه ریحانه اردبیل افزود: برای اکثر سفره های احسان مربوط به مراسم ترحیم و ختم افراد متوفی گاهی هزینه های هنگفتی صرف می شود که بهتر است به جای صرف این هزینه های اغلب تشریفاتی با اختصاص آنها برای کمک به کارهای خیرخواهی و از جمله بیماران سرطانی نگرانی ، دغدغه و مشکل های فراوان آنها را تا اندازه زیادی برطرف کرد .
وی با بیان اینکه در زمان حاضر بعضی از خانواده ها و بازماندگان ، اغلب بنا به وصیت خود افراد متوفی به جای انجام هزینه های تشریفاتی مبالغ آن را برای کارهای خیریه و کمک به بیماران سرطانی اختصاص می دهند گفت: نتیجه اینگونه اقدام ها سعادت دنیوی و اخروی و آرامش روح فوت شدگان می باشد .
عاملی همچنین از کشاورزان و متولیان ذیربط خواست تا قسمتی از زکات جمع آوری شده در استان اردبیل را برای کمک به بیماران سرطانی اختصاص دهند .
امام جمعه اردبیل با اشاره به بالا بودن تعداد بیماران سرطانی در استان اردبیل از مدیران ذیربط و به خصوص دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل خواست تا برای راه اندازی مرکز تحقیقات علمی سرطان شمال غرب ایران در اردبیل تلاش و این موضوع را به شکل جدی پیگیری کنند .
عاملی از حضور و حمایت خیران اردبیلی در حوزه سلامت ، بهداشت و درمان تقدیر کرد و افزود: این عزیزان با تقبل هزینه های هنگفت در این ارتباط و به ویژه در حوزه بیماری سرطان ضمن کمک به تسریع در روند بهبود اینگونه بیماران باعث کاهش نگرانی ها و مشکل های خانواده هایشان می شوند .
در پایان این مراسم که با حضور جمعی از نیکوکاران و مدیران ارگان ها و اداره ها در سالن ولایت اردبیل برگزار شد از خیران حوزه سلامت و تعدادی از عوامل موسسه خیریه ریحانه اردبیل با اهدای لوح سپاس و جوایزی تقدیر شد .
گفتنی است:2 هزار و 700 بیمار سرطانی زیرپوشش موسسه ریحانه اردبیل هستند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار