مدیرکل فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در گفت و گو با پانا:

طرح کارورزی دانش آموزان فرصتی برای بهینه سازی اوقات فراغت است

مدیرکل فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی گفت: برنامه بهینه سازی اوقات فراغت دانش آموزان به دنبال ایجاد تغییر همه جانبه و بنیادین در فرهنگ مهارت آموزی است.

کد مطلب: ۶۳۲۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد

یعقوب نماینده در گفت و گو با خبرنگار پانا در خصوص جزئیات این طرح گفت: زمینه سازی در جوانان با هدف رویکرد کارآفرینی و ایجاد تغییرات اساسی در نگرش جوانان به کسب و کار و اشتغال، ماموریت این طرح است.

وی با بیان این که در حال حاضر بیش از 680 هزار دانش آموز در استان مشغول تحصیل هستند، افزود: از این تعداد افزون بر 104 هزار دانش آموز دختر و پسر در مقطع دوره دوم متوسطه و 149 هزار دانش آموز در دوره اول متوسطه تحصیل می کنند .

مدیرکل فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد، مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی، دانشگاه فنی و حرفه ای، مراکز آموزش علمی - کاربردی، هلال اهمر و فرهنگسراهای شهرداری را ظرفیت آموزش های فنی و حرفه ای استان عنوان کرد و ادامه داد: اجرای سیستم مدیریت هوشمند ساختمان به مدت 64 ساعت، نصب دوربین های مدار بسته تحت شبکه به مدت 88 ساعات، نصب و تعمیر درب های اتوماتیک به مدت 30 ساعت، نصاب وسایل حفاظتی و ایمنی ساختمان و تاسیساتی به مدت 158 ساعت، نصب مکانیکی آسانسور پایه 2 به مدت 100 ساعت، نصب درب ریلی آسانسور پایه3 به مدت 70 ساعت، راه اندازه آسانسور پایه 3 به مدت 120 ساعت، نگهداری آسانسور به مدت 100 ساعت، کمک نصاب آسانسور به مدت 175 ساعت، تعمیر موتور و گیربکس ریو، زانتیا و پراید هرکدام به مدت 45 ساعت، مکانیک موتور های بنزینی به مدت 211 ساعت، عیب یابی و رفع عیب موتور های بنزینی به مدت 198 ساعت و پرورش گل و گیاه به مدت 80 ساعت نمونه دوره های آموزشی پیشنهادی برای این طرح هستند.

نماینده افزود: به منظور ایجاد مسیر آموزشی، مهارت های تکمیلی این دوره ها در طول تحصیل به صورت کلاس های یک روز در هفته برای دانشجویان و دانش آموزان قابل ارائه است.

وی گفت: دوره های آموزشی مراکز دولتی مطابق ضوابط حاکم بر این مراکز با استفاده از منابع سازمان برگزار خواهد شد و 50000 ریال هزینه ثبت نام پورتال پرداخت می شود.

مدیرکل فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی اضافه کرد: در آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد، یک سوم هزینه دوره های آموزشی توسط خود فراگیر و یک سوم توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یک سوم دیگر توسط سازمانهای همکار تامین خواهد شد.

نماینده ، ایجاد حداقل یک مهارت پایه در جوانان استان،تکمیل و ارتقاء مهارت در طول تحصیل، توسعه نقش و جایگاه آموزش فنی و حرفه ای در طراحی و ایجاد مشاغل مهارت بنیان، بهینه سازی و هدف مند کردن آموزش های غیر رسمی در اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان، توسعه عدالت آموزشی و دسترسی همگانی به آموزش های فنی و حرفه ای،ایجاد و توسعه فرهنگ کار و مهارت آموزی در بین دانش آموزان و دانشجویان، بستر سازی مهارت آموزی و آموزش مادام العمر برای جوانان و ایجاد بانک اطلاعاتی از اطلاعات آموزشی و مهارت آموزی جوانان را اهم اهداف این طرح برشمرد.

وی با بیان این که طرع علاوه بر دانش آموزان برای دانشجویان نیز قابل اجراست، گفت: برنامه بهینه سازی اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان به دنبال ایجاد تغییر همه جانبه و بنیادین در فرهنگ مهارت آموزی و به دنبال آن مدل کسب و کار جوانان در دنیای فرد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار