فرهنگ دوستی باطبیعت وحفاظت از منابع طبیعی، بایدخودجوش از دل مردم برآید

مدیر سازمان دانش آموزی استان سمنان با بیان اینکه همان طور که فرهنگ باید خودجوش و از دل مردم بربیاید، فرهنگ دوستی با طبیعت و حفاظت از منابع طبیعی نیز باید خودجوش از دل خود مردم بربیاید، گفت: ما موظف هستیم تنها جرقه های این فرهنگ را در دانش آموزان ایجاد و ذهن آنان را فعال کنیم تا خودشان در این راستا اندیشیده، تلاش کرده و حرکت کنند.

کد مطلب: ۶۳۱۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، محمدرضا عامریان، در آیین تجلیل از مدیران و مربیان فعال در طرح همیاران طبیعت استان سمنان که با مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و سازمان دانش آموزی استان سمنان برگزار شد، با عنوان این مطلب که فرهنگ، هیچ زمان دستوری ایجاد نمی شود، اظهار کرد: هر چقدر ما برای فرهنگسازی و پشتوانه های مردمی و نقش های غیردولتی تمرکز داشته باشیم، می توانیم موفقیت بهتری در این راستا بدست آوریم.

وی همچنین افزود: شکل گیری بحث پویش های دانش آموزی، بحث شبکه های مجازی و چالش هایی که در این حوزه می تواند وجود داشته باشد، در حوزه دانش آموزی مورد انتظار ماست.

مدیر سازمان دانش آموزی استان سمنان، تصریح کرد: در برگزاری طرح همیاران طبیعت در سال 95 ، مربیان عضو سازمان دانش آموزی استان، تماما هم از معلومات خودشان و هم از مطالب کارشناسان منابع طبیعی جهت آموزش دانش آموزان همیار طبیعت بهره بردند، اما از آنجا که لازم است اجرای این طرح در سال 96 شکل جدی به خود بگیرد، برگزاری دوره آموزش ضمن خدمت برای مربیان سازمان دانش آموزی، از واجب ترین امور است.

عامریان ابراز امیدواری کرد: با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به دنبال آن هستیم تا انشالله در تابستان سال جاری، بتوانیم برای 800 نفر مربی سازمان دانش آموزی استان، دوره های ضمن خدمت را برگزار نماییم تا این تعداد مربی بتوانند بازوان توانمندی برای اداره کل منابع طبیعی در سطح استان باشند.

وی همچنین تصریح کرد: از دیگر نکات ضروری و قابل توجه ما در هرچه بهتر اجرا شدن کمی و کیفی طرح همیاران طبیعت، بحث اجرای اردوهای آموزشی دانش آموزان است؛ چرا که معتقدیم همیاران طبیعت عضو سازمان دانش آموزی، ابتدا خودشان باید آموزش های کامل را ببینند تا بتوانند به سمت آن اهدافی که برایشان تعریف شده است، نائل بیایند.

مدیر سازمان دانش آموزی استان سمنان با بیان اینکه انشالله در استان سمنان بتوانیم یک الگوی موفق از همیاران طبیعت را پایه ریزی نماییم تا برای سایر کشور به عنوان الگو و نمونه معرفی شویم، ادامه داد: بهترین زمان اجرای این آموزش ها تابستان هست؛ چرا که دانش آموزان ما فراغت بیشتری داشته و پارک های منابع طبیعی ما در سطح استان نیز می توانند میزبان دانش آموزان همیار طبیعت باشند.

گفتنی است؛ در پایان آیین تجلیل، مدیران و مربیان فعال در طرح همیاران طبیعت استان سمنان در ضیافت افطاری تدارک دیده شده به میزبانی دو نهاد منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و همچنین سازمان دانش آموزی استان سمنان شرکت نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار