بهنام محمودی در گفت و گو با پانا:

شکست مقابل صربستان قابل پیش بینی بود/ نباید نگران سقوط والیبال باشیم

پیشکسوت والیبال ایران گفت: صربستان تیم بسیار قدرتمندی است و در هیچ موردی نقطه ضعف نداشت بازیکنان تیم ملی هم فشار زیادی را متحمل شده بودند و خسته بودند.

کد مطلب: ۶۳۱۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد

بهنام محمودی در گفت و گو با خبرنگار پانا درباره رقابت های لیگ جهانی و شکست ایران مقابل صربستان گفت: لیگ جهانی امسال افت و خیزهای خودش را دارد به طوری که دیدید در هفته اول رقابت های لیگ جهانی تیم ایران به دلیل اینکه بازی های تدارکاتی زیادی برای آن پیش بینی نشده بود و از طرفی ترکیب تیم هم جوان شده بود این پیش بینی می شد که تیم در بازی های ابتدایی چار افت شده باشد اما رفته رفته شرایط بهتر شد و در بازی با لهستان اوج پتانسیل والیبال ایران به نمایش گذاشته شد و با بازیکنان جوان این بازی را پیروز شدیم.
وی ادامه داد: قطع به یقین بازی لهستان و بردی که ملی پوشان ما در برابر این تیم قدرتمند به دست آورده بودند روحیه آنها را چند برابر کرد و ضمن اینکه هفته دوم هم به میزبانی ایران برگزار می شد و ما به راحتی از امتیاز میزبانی می توانستیم استفاده کنیم که خوشبختانه در بازی اول مقابل بلژیک که به نظرم تیم هنوز در اوج آمادگی نبود و بازیکن مانند موسوی هنوز مصدویتش کاملا بهبود پیدا نکرده بود اما با اقتدار به میدان آمد و ملی پوشان این حریف اروپایی را در هم شکستند.
محمودی به بازی ایران مقابل صربستان اشاره کرد و گفت: بازی شب گذشته ایران مقابل صربستان شرایط ویژه ای داشت. تیم صربستان تاکنون 5 دوره نایب قهرمان لیگ جهانی و سال گذشته هم قهرمان شد و با بلژیک کاملا متفاوت بود. در بازی مقال بلژیک دریافت کننده این تیم ضعیف بود و به راحتی ملی پوشان ما در این بازی از سرویس امتیاز گرفتند اما در مورد صربستان این اتفاق نیفتاد چرا که این تیم یک مجموعه کامل در دفاع روی توپ، حمله و سرویس بود و همانطور هم که شب گذشته دیدیم ملی پوشان واقعا در بعضی جاها از این تیم قدرتمند کم می آوردند و جوابگوی سرویس های قدرتی آنها را نداشتند البته خستگی هم مزید بر علت شده بود و ملی پوشان از نظر جسمانی برابر صربستان کم آورده بودند.
کارشناس والیبال ایران با اشاره به جوانگرایی در ترکیب تیم‌ملی خاطرنشان می‌کند: ما نباید نگران سقوط باشیم و صحبت کردن دراین‌باره هم برای والیبال ما افت دارد. در کنار استفاده از بازیکنان باتجربه، باید از جوان‌هایی مثل معنوی‌نژاد و غلامی بهره ببریم تا به مرور ترکیب تیم تا چند‌سال آینده دگرگون شود. از سوی دیگر باید نفراتی که بالای ٢ متر قد دارند، شناسایی و به ترکیب تیم‌ملی اضافه شوند.
وی همچنین به بازی امشب ایران مقابل آرژانتین اشاره کرد و گفت: این تیم دو تیم در شرایط یکسانی به میدان می روند. هر دو تیم مقابل صربستان شکست خوردند و حالا برای جبران به میدان می آیند. به طور حتم بازیکنان هر دو تیم تمام تلاششان را می کنند تا در این بازی پیروز میدان باشند ضمن اینکه ولاسکو والیبال ایران را به خوبی می شناسد و با توجه به همین شناخت کافی که از تیم ما دارد کار ملی پوشان سخت خواهد بود.
محمودی در مورد ارزیابی اش از عملکرد کولاکوویج در رقابت های لیگ جهانی والیبال اظهار کرد: تیم ایران 5 بازی انجام داده که از این تعداد بازی تنها دو برد داشته است البته که عملکرد متوسطی است اما قضاوت در مورد مسائل فنی فکر می کنم هنوز زود است چرا که کولاکوویچ هنوز شناخت کاملی از تیم ندارد و تازه به تیم ما پیوسته است ضمن اینکه ترکیب امسال تیم ایران نسبت به سال های گذشته کمی متفاوت تر شده است و جوانان روی کار آمدند به طبع روی کار آمدن این بازیکنان و هماهنگی با ستاره های والیبال نیاز به فرصت دارد به نظرم باید چندین بازی بگذرد و روند تیمی بازیکنان و هماهنگی آنها را باز هم ببینیم ضمن اینکه تیم فشار زیادی را متحمل می شود.
محمودی در پایان درباره شانس صعود ایران به جمع 6 تیم پایانی لیگ جهانی ٢٠١٧ می‌گوید: «بدون شک می‌توانیم جزو 6 تیم پایانی این رقابت‌ها باشیم. در هفته آخر ٣ بازی سخت داریم که می‌توانیم با موفقیت در این مسابقات جزو یکی از تیم‌های برتر لیگ جهانی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار