فعالیت ۲۸۶ کانون فرهنگی و هنری در ایلام

کانون فرهنگی و هنری امام هادی (ع) شهرستان مرزی مهران با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی و هم‌زمان با میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) افتتاح شد.

کد مطلب: ۶۳۱۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در مراسم افتتاح این کانون، اظهار کرد: در حال حاضر 286 کانون فرهنگی و هنری مسجد در نقاط مختلف شهری و روستایی این استان فعالیت دارند.

وی، بابیان اینکه در حال حاضر تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری شهرستان مرزی مهران به 12 کانون افزایش‌یافته است، افزود: بر اساس طرح ابلاغی از سوی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با عنوان هر مسجد یک کانون، 12 کانون فرهنگی و هنری مسجد دیگر در شهرستان مرزی مهران تا پایان سال جاری در این شهرستان افتتاح می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، ابراز کرد: با توجه به استقبال بسیار خوب جوانان و نوجوانان از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری، امروزه کانون‌های مساجد به مراکز مهم فرهنگی و حضور قشر جوان در مساجد تبدیل‌شده است.

چراغی پور، با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در سطح کانون‌های مساجد، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه طرح اوقات فراغت با عنوان آسمانی‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی، اجرای طرح تلاوت نور، مراکز خانه‌های نور، مراکز خانه‌ها ی فرهنگ دیجیتال، خدمات کتابخانه‌ای، اردوهای آموزشی و تربیتی و زمینه‌سازی برای حضور جوانان از برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری است.

علی‌محمد نیاکان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در این مراسم، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نقش مهمی در راستای جذب جوانان به مساجد دارند که باید این کانون‌های به‌صورت ویژه تقویت و حمایت شوند.

وی، با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان به‌عنوان آینده‌سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش مهمی در آینده کشور بر عهده خواهند داشت، ابراز کرد: مأنوس شدن نسل جوان با آموزه‌های دینی و قرآنی و حضور در مساجد موجب بیمه شدن نظام اسلامی در برابر توطئه‌های دشمنان خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، خاطرنشان کرد: اجرای طرح ربیع القرآن در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری موجب ایجاد شورونشاط قرآنی در سطح مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری شده که نقش مهمی در راستای توسعه فعالیت‌های قرآنی در جامعه ایفا خواهد کرد.

گفتنی است، در این مراسم محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته شهرستان مرزی مهران دایر و از فعالان قرآنی این شهرستان در راستای اجرای طرح ربیع القران در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار