معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر :

عزمی عمومی برای محو بی‌سوادی در استان بوشهر نیاز است

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برای باسوادی تعداد اندک افراد محروم از نعمت خواندن و نوشتن، همت و عزم عمومی لازم است .

کد مطلب: ۶۳۱۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا بوشهر ، غلامرضا دانش‌فر معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر در بازدید از برگزاری امتحانات دوره‌های سواد آموزی در شهر بوشهر بیان کرد: در دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از ۱۱ هزار و ۹۴۹ نفر از افراد محروم از نعمت خواندن و نوشتن در استان تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفته‌اند.

وی گفت : تاکنون با تلاش بی‌وقفه همکاران ما در روستاها و شهرهای استان در گروه سنی ۴۹-۱۰ ساله درصد باسوادی به ۹۶.۲۲ درصد رسیده است که امیدواریم این آمار را به حد مطلوب جهانی برسانیم.

دانش فر افزود: کودکان بازمانده از تحصیل در رده سنی ۱۹-۱۰ سال، اولیای بی‌سواد دانش آموزان، کودکان در معرض آسیب مختلف اجتماعی، باسواد کردن اتباع خارجی، زندانیان، کشاورزان و سربازان بی سواد از دیگر چالش‌های سواد آموزی در استان است که تنها با یک عزم عمومی به سرانجام نیک خواهد رسید.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان بوشهر خاطر نشان کرد : استفاه از تمام ظرفیت‌ها در تمامی مناطق و شهرستان‌ها، تلاش بی‌وقفه همکاران ما در کنار دقت، سلامت و نظارت مستمر بر کلاس‌ها و امتحانات پایانی از عوامل مهم موفقیت استان در برگزاری سالم آزمون پایانی خواهد بود.

دانش فر با قدردانی از حمایت‌های مستمر کرمی مدیر کل آموزش و پرورش استان و نیز مشارکت فعال مردم و دیگر دستگاه‌ها در انجام رسالت آموزش و سوادآموزی، تصریح کرد: مشکل و معضل بی‌سوادی تنها از عهده معاونت سوادآموزی و آموزش و پرورش خارج است و باید برای خاتمه دادن به این پدیده شوم از جامعه اسلامی، مردم و همه دستگاه‌های اجرایی در استان بسیج شوند و همت بیشتری صورت بگیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار