مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان خبر داد:

مدیریت محله محور می تواند نقش بسزایی در امیدآفرینی نسل جوان داشته باشد

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان با اشاره به وعده‌های دولت برای ایجاد نشاط ‌اجتماعی و امیدآفرینی در جامعه خاطرنشان کرد: در همین راستا طرح‌های مدیریت محله محور به‌عنوان یک راهکار و راهبرد مفید، موثر و لازم الاجرا می‌تواند نقش بسزایی در امید آفرینی و ایجاد شور و نشاط در جامعه و خصوصا در نسل جوان داشته باشد.

کد مطلب: ۶۳۰۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، امیر بینایی، در جلسه دیدار مدیر سازمان دانش آموزی استان سمنان با ایشان، ضمن تاکید بر الگوگیری از شیوه آموزش مباحث در حوزه ها، گفت: بنده معتقدم باید در مباحث آموزشی، آموزش را به سمت طلبگی و استاد و شاگردی برد، به گونه ای که بتوان در حوزه آموزش، تلفیقی بین حوزه و دانشگاه ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه نوع آموزش در حوزه ها بسیار تاثیرگذارتر از دانشگاه ها و مدارس هست، ادامه داد: اگر یک دانش آموز طبق شیوه آموزشی در حوزه ها، درسی را که فرا گرفته و روز بعد ملزم به آموزش آن به دیگری باشد، این مطلب، هم مجدد برای خودش تکرار شده و هم به راحتی در ذهن شخص ثبت و ضبط می شود. علاوه بر آن، مهارت بیان و انتقال مطالب نیز افزایش پیدا کرده و با این شرایط سبک و سیاق آموزش نیز عوض خواهد شد.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان، همچنین از آغاز رسمی فعالیت این مرکز در استانداری سمنان خبر داد و افزود: تحقیقات و پژوهش‌های مختلف و متنوعی در این مرکز با هدف رصد و تجزیه و تحلیل شاخص‌های اجتماعی به انجام خواهد رسید.

بینایی با عنوان این مطلب که برای نخستین‌بار در سطح کشور، مرکز رصد شاخص‌های اجتماعی در استانداری راه‌اندازی می‌ شود، ادامه داد: مرکز رصد شاخص های اجتماعی در سمنان، در حال پیگیری مطالبات مردمی بوده و مشکلات، ظرفیت ها و آسیب های هر محله ای را بطور مجزا شناسایی کرده و برای حل آن ها برنامه ریزی می کند.

وی تاکید کرد: باید به کمک طرح های مدیریت محله محور، محفلی ایجاد کرد تا بچه ها بتوانند در آن محل، فارغ از هرگونه دغدغه ناسالمی، سالم بخندند، سالم شاد باشند و حتی سالم با یکدیگر تعامل برقرار کنند؛ چرا که یک اتفاق ناگوار و یا دغدغه ناسالم می تواند به راحتی در سرنوشت یک کودک اثرگذار بوده و آن را به سمتی ببرد که بطور کل مسیر زندگی اش عوض شود.

گفتنی است؛ این جلسه به منظور تقدیر و تشکر از حمایت های استانداری سمنان نسبت به سازمان دانش آموزی استان سمنان شکل گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار