ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیکی ویژه مراسم سالگرد ارتحال امام

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تمهیدات و تسهیلات ترافیکی ویژه بیست‌وهشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) را تشریح کرد.

کد مطلب: ۶۲۸۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ، سرهنگ حسن عابدی در نشست خبری که صبح امروز در مقر پلیس راهور تهران برگزار شد، در این باره گفت: به منظور هماهنگی و جلوگیری از بی‌نظمی تردد کاروان‌های اعزامی به محل پارک اتوبوس‌ها و همچنین ساماندهی زائران و خودروهای شخصی زائران تمهیداتی پیش‌بینی شده است برهمین اساس پارکینگ‌های شماره 2 و 3 برای پارک خودروهای شخصی اختصاص یافته‌اند. پارکینگ شماره 4 برای پارک موتورسیکلت‌ها و همچنین مینی‌بوس های تحت شرکت واحد اتوبوسرانی و پارکینگ‌های 5 و 10 واقع در ضلع و شمال شرقی حرم مطهر و طول بلوار اخلاقی برای پارک اتوبوس‌های ورودی از شهر تهران پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، پارکینگ شماره 6 در ضلع شمالی حرم مطهر برای پارک اتوبوس‌های شرکت واحد و پارکینگ شماره 8 در ضلع غربی بزرگراه خلیج فارس برای پارک اتوبوس‌های استان‌های سمنان، اصفهان، مرکزی، قم، البرز و سپاه سیدالشهداء حوزه غرب تهران اختصاص یافته است.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره ممنوعیت‌های تردد اظهار کرد: براساس تدابیر اتخاذ شده از ساعت 8 روز یکشنبه تا پایان مراسم و تخلیه کامل پارکینگ‌ها و معابر تردد تمامی وسایل باربری سنگین در مسیر جاده قدیم قم از سه راهی حسن‌آباد تا پل آزادگان و طول بزرگراه شهید هاشمی و بزرگراه شهید رجایی از آزادگان به سمت جنوب تا جاده قدیم و بالعکس ممنوع است.

عابدی اضافه کرد: این وسایل می‌توانند در این مدت از طریق جاده حسن‌آباد به جاده ساوه و آزادگان غرب و شرق و همچنین برای تردد به قم از بزرگراه آزادگان به جاده ساوه، سلفچگان و سپس جاده قم وارد شوند.

وی اضافه کرد: طی همین مدت تردد کلیه وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس‌ها به استثنای اتوبوس‌های حامل زائران از بزرگراه شهید هاشمی از حد فاصل پل شهید صنیع‌خانی تا بهشت زهرا و سه راه باقرشهر تا بزرگراه خلیج فارس ممنوع است.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: همچنین از ساعت 13 روز یکشنبه 14 خردادماه در مسیر جنوب آزادراه قم - تهران محدودیت تردد برای خودروها وجود داشته و تنها اتوبوس زائران قم - اصفهان و مرکزی می‌توانند تردد کنند و دیگر وسایل می‌بایست از پل حسن‌آباد به جاده قدیم قم رفته و از آنجا به سمت تهران ادامه مسیر دهند.

عابدی با بیان اینکه تردد وسایل نقلیه سبک در مسیر شمال به جنوب آزادراه تهران - قم حد فاصل پل شهید کاظمی تا عوارضی تهران قم مجاز است، گفت: تصمیمی برای اعمال محدودیت در این زمینه وجود ندارد اما ممکن است با تشخیص فرمانده میدان و همچنین رییس پلیس راهور پایتخت محدودیت ترافیکی در این محور اعمال شود که در این صورت وسایل نقلیه به جاده قدیم قم هدایت خواهند شد.

وی درباره تاکسی‌های فرودگاه امام‌خمینی (ره) نیز به ایسنا گفت: تاکسی‌های فرودگاه امام خمینی (ره) در زمان این محدودیت‌ها از جاده تهران - ساوه تردد خواهند کرد.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره ممنوعیت‌های توقف نیز تصریح کرد: ممنوعیت‌های توقف نیز از ساعت 8 صبح روز یکشنبه آغاز شده و تا پایان مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم امام خمینی (ره) ادامه خواهد داشت. بنابراین توقف در بزرگراه خلیج فارس از پل حرم مطهر به سمت جنوب و عوارضی در هر دو مسیر و همچنین توقف کلیه وسایل نقلیه در مدخل‌های ورودی و خروجی و خیابان‌های فرعی منتهی به پارکینگ‌ها و خیابان‌های اصلی منتهی به بهشت زهرا (س) ممنوع است.

به گفته عابدی، توقف اتوبوس‌های شرکت واحد در بزرگراه شهید هاشمی در مسیر شمال به جنوب تا میدان ساعت در هر دو مسیر نیز ممنوع است.

وی با تاکید بر اینکه توقف کلیه وسایل نقلیه در طول بلوار علامه عسگری در هر دو مسیر از سه راهی باقرشهر تا پل حرم ممنوع است، اظهار کرد: بنابر هماهنگی‌های اعلام شده اگر نیاز باشد پارکینگ ضلع شمالی حرم خالی از خودرو شود از ابتدای مراسم عوامل انتظامی اجازه ورود به این پارکینگ را نداده و در غیراینصورت پلیس راهور مسوولیتی درخصوص پاکسازی پارکینگ ضلع شمالی برعهده نخواهد داشت.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به مسیرهای ورودی به پارکینگ‌ها اظهار کرد: اتوبوس‌های سپاه سیدالشهدا حوزه غرب تهران که قصد ورود به پارکینگ‌های شماره 5 و 6 را دارند می‌توانند از طریق محور آزادگان و پل شهید صنیع‌خانی وارد بزرگراه شهید هاشمی شده و بعد از پل امام علی از طریق خیابان اخلاقی به سمت بخشداری آفتاب هدایت شده و در پارکینگ مستقر شوند.

همچنین اتوبوس‌های شرکت واحد از طریق محور آزادگان، پل شهید صنیع خانی نرسیده به پل سرلشگر صالحی و از طریق جاده مزرعه می‌توانند وارد پارکینگ شماره 6 شوند.

عابدی با اشاره به اتوبوس‌هایی که قصد ورود به پارکینگ شماره 8 را دارند، اظهار کرد: این اتوبوس‌ها از مسیر غرب به شرق بزرگراه آزادگان وارد فرعی مرتضی‌گرد در شهرک شهید آوینی شده و سپس با توجه به تابلوها و علائم راهنما می‌توانند وارد این پارکینگ شوند. همچنین اتوبوس‌هایی که از اسلامشهر و رباط‌کریم به سمت این پارکینگ حرکت می‌کنند باید از جاده میان‌آباد وارد این پارکینگ شوند.

وی با اشاره به زائرانی که از استان البرز قصد ورود به پارکینگ‌ها را دارند، گفت: این عزیزان می‌توانند از محور غرب به شرق آزادگان حرکت کرده و از لاین کندرو وارد شهرک مرتضی گرد شده و بعد از طی مسیر در ادامه با تابلوهای هدایت مسیر از سه راه حسین آباد وارد پارکینگ شوند. زائران استان سمنان نیز برای ورود باید مسیر شرق به غرب آزادگان را طی کرده و پس از پل شهید صنیع‌خانی به سمت جنوب ادامه مسیر داده و از راست‌گرد شهید هاشمی وارد بلوار علامه عسگری شوند و بعد از پل حرم به پارکینگ می‌رسند.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره زائران قم، اصفهان و مرکزی نیز گفت: این افراد از مسیر جنوب به شمال آزادراه قم - تهران حرکت کرده و پس از عبور از پل حسن‌آباد از طریق زیرگذر کهریزک وارد جاده نمایشگاه شده و وارد پارکینگ شماره 8 خواهند شد.

عابدی با اشاره به آماده‌باش صددرصدی پلیس در این ایام اظهار کرد: هنگام تخلیه پارکینگ‌ها به منظور حفظ نظم و تسهیل در خروج شرکت‌کنندگان در پارکینگ‌ها، لازم است که وسایل نقلیه برابر بنرهای نصب‌شده و همچنین توجه به دستورات ماموران پلیس محل را ترک کنند.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه نسبت به جابه‌جایی خودروهایی که در مناطق ممنوع توقف کرده باشند اقدام خواهد شد، از شهروندان و زائران خواست که با پلیس همکاری لازم انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار