آغاز سنجش سلامت نوآموزان از 20 خردادماه در استان مرکزی

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و کودکان پیش دبستانی در استان از 20 خردادماه در پایگاه های تعیین شده آغاز خواهد شد.

کد مطلب: ۶۲۸۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، شهریار فولادوند افزود: فعالیت پایگاه های سنجش در شهرهای اراک و ساوه به دلیل حجم بالای کار از 20 خرداد ماه و در سایر مناطق استان بعد از ماه مبارک رمضان شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: این سنجش سلامت به منظور شناسایی کودکان با نیازهای ویژه و ارائه توصیه های بهداشتی، آموزشی و برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی مناسب برای آنان اجرا می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: برنامه سنجش نوآموزان و کودکان پیش دبستانی در دو مرحله اولیه (غربالگری) و تخصصی اجرا و بر اساس نتایج ارزیابی های بعمل آمده نسبت به تعیین جایگاه آموزشی آنان اقدام خواهد شد.

فولادوند اظهار داشت: ارزیابی های بعمل آمده در پایگاه های سنجش شامل ارزیابی بینایی، شنوایی، رفتاری، آمادگی تحصیلی، معاینات پزشکی، ارزیابی جسمی - حرکتی و ارزیابی سلامت و بهداشت می شود.

وی اضافه کرد: مدارسی به عنوان پایگاه های سنجش انتخاب شده اند که از امکانات لازم برای راحتی و آسایش کودکان و خانواده ها برخوردار بوده و نسبت به محل سکونت آنان مرکزیت داشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: این طرح با مشارکت معاونت بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پرورش اجرا می شود.

فولادوند به والدین توصیه کرد با توجه به اتصال سامانه سنجش به سامانه دانش آموزی (سناد) برای جلوگیری از بروز مشکل ثبت نام نوآموزان نسبت به مراجعه به موقع به مدارس و تعیین نوبت سنجش کودک خود اقدام نمایند و در موقع حضور در پایگاه از ایجاد هر گونه استرس و فشار روحی و روانی به کودکان جدا خودداری نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار