در سال تحصیلی آینده:

پیش بینی ورود 950 دانش آموز پیش دبستانی در مدارس قشم

در سال آینده بیش از 30 آموزشگاه در امر آموزش کودکان پیش دبستانی جزیره قشم فعالیت می کنند که پیش بینی می شود بیش از 950 نفر را تحت پوشش قرار دهند.

کد مطلب: ۶۲۸۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا قشم،

از آنجایی که پیش دبستانی ها، کودک را در برقراری روابط با دیگر همسالان و مربیان، ایجاد زمینه یادگیری جدی در کودک و بهرمندی از مهارت های لازم در پایه اول برخوردار می سازد، چند سالی است که به صورت جدی از سوی آموزش وپرورش و بهزیستی دنبال و پیگیری می شود.

بهرام پوراشرف مدیر آموزش وپرورش قشم تعداد دانش آموزان پیش دبستانی آموزش وپرورش قشم را در سال تحصیلی 95-96 قریب به 900 نفر عنوان کرد و گفت: با توجه به رشد جمعیت جزیره قشم، در سال تحصیلی آینده پیش بینی می شود بیش از 950 کودک در 30 پیش دبستانی این شهرستان مشمول آموزش و مهارت های لازم بشوند.

این مسئول ضمن تأئید این خبر که در سال آینده، افزایش تعداد پیش دبستانی های این جزیره قشم را شاهد باشیم، اظهار داشت: در گذشته 24 مرکز پیش دبستانی غیر دولتی شامل 16 مرکز شهری و 8 مرکز روستایی در قشم با برخورداری از 41 کلاس درس وجود داشت که با توجه به افزایش جمعیت، شش درخواست جدید برای تأسیس پیش دبستانی صادر شده است.

پوراشرف بازی را در آموزش پیش دبستانی دارای نقش بسیار مهم و کلیدی خواند و افزود: روش آموزش پیش دبستانی، بیشتر بازی محور و فعالیت های آن آزادی محورند و بودن آموزش در کنار تفریح و سرگرمی، محیطی با نشاط را در این مراکز برای کودکان فراهم می آورد.

مدیر آموزش وپرورش قشم خاطر نشان ساخت: مهم ترین مهارت هایی که باید در مقطع پیش دبستانی به بچه ها آموزش داده شود، مهارت های ظریف دستی، رشد حواس پنج گانه، رشد حافظه و به خاطرسپردن، مهارت مشاهده، مهارت های طبقه بندی، شناخت رنگ ها، مفهوم اشکال، مفهوم ابعاد، دما ها، گونه های مختلف حیوانات و غیره می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار