حمایت ۱۷ هزار و ۲۶۰ حامی از ایتام استان ایلام

بیش از ۶۸ درصد مردم استان ایلام در زمینه دستگیری از نیازمندان و همچنین پرداخت صدقه مشارکت دارند.

کد مطلب: ۶۲۶۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام ، رمضان دستیاری، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی امداد استان ایلام، اظهار کرد: تعداد هزار و 170 حامی در طی سال 95 به جمع حامیان ایتام و محسنین استان ایلام اضافه‌شده است .

وی بابیان اینکه در سال گذشته 78 میلیارد ریال توسط حامیان امداد این استان به خانواده‌های یتیم کمک شده است گفت: این میزان کمک در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین و در طول 12 ماهه سال گذشته صورت گرفته است .

دستیاری تعداد کودکان مورد حمایت حامیان در این استان را بیش از 3 هزار و 200 کودک یتیم و عضو خانواده محسنین عنوان کرد و گفت: به‌صورت میانگین هر یک از ایتام استان ایلام دارای بیش از 5 حامی بوده و میانگین درآمد هر کودک نیز در ماه بیش از 2 میلیون ریال است. همچنین متوسط سرانه پرداختی هر یک از حامیان به کودکان یتیم بیش از 370 هزار ریال در ماه به هر یتیم است .

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) ایلام در ادامه به مشارکت مردم این استان در دستگیری از نیازمندان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون بیش از 68 درصد مردم استان ایلام در زمینه دستگیری از نیازمندان و همچنین پرداخت صدقه مشارکت دارند .

دستیاری، تصریح کرد: به‌منظور جمع‌آوری صدقات مردم این استان تعداد بیش از 85 هزار صندوق صدقه در سطح این استان شامل صندوق‌های بزرگ، متوسط و خانگی نصب‌شده است .

وی، خاطرنشان کرد: مردم این استان سال گذشته از طریق این صندوق‌ها بیش از 19 میلیارد و 350 میلیون ریال صدقه پرداخت کردند که این رقم پرداختی صرف اموراتی همچون ساخت مسکن نیازمندان، کمک‌هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان، هزینه‌های درمانی نیازمندان، کمک‌هزینه خرید جهیزیه و موارد دیگر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار