استاد دانشگاه فلورانس ایتالیا:

دانشگاه یاسوج جایگاه خوبی بین دانشگاه های های دنیا دارد

یک استاد دانشگاه فلورانس ایتالیا با اشاره به وضعیت کنونی علمی دانشگاه یاسوج، گفت: دانشگاه یاسوج وضعیت علمی خوبی بین دانشگاه‌های دنیا و ایران دارد.

کد مطلب: ۶۲۶۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کهگیلویه وبویراحمد، پروفسور فابیو روسو، استاد دانشگاه فلورانس ایتالیا روز گذشته، یکم خردادماه در نشست خبری با خبرنگاران یاسوج، اظهار کرد: وقتی رتبه دانشگاه یاسوج در بین ۷۱ دانشگاه کشور رتبه ۱۴ است پس این دانشگاه دارای استانداردهای لازم علمی است.
وی بیان کرد: مانعی برای پیشرفت و توسعه دانشگاه یاسوج وجود ندارد و در آینده نیز شاهد توسعه دوچندان این دانشگاه خواهیم بود.
این استاد دانشگاه فلورانس ایتالیا ضمن ابراز خوشحالی از پیروزی دوباره دولت تدبیر و امید در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری، عنوان کرد: خوشحالم روحانی دوباره پیروز انتخابات شد .
پروفسور فابیو روسو تصریح کرد: ما معتقدیم باید از فرصت پیش آمده با اجرایی‌شدن برجام در حوزه‌های علمی ایران نهایت بهره را ببریم.
وی با اشاره به تعامل مطلوب ایران و ایتالیا در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه علمی، بیان کرد: ایتالیا به اجرایی شدن برجام در حوزه‌های علمی پایبند خواهد بود و تعاملات مناسبی با ایران خواهد داشت .
این استاد دانشگاه فلورانس ایتالیا با اشاره به جایگاه دانشگاه‌های ایران در دنیا، اضافه کرد: دانشگاه‌های ایران استانداردهای لازم علمی در دنیا را دارند.
وی ادامه داد: مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه فلورانس ایتالیا خود دانش‌آموخته دانشگاه تهران است که این نشان از جایگاه شایسته دانشگاه‌های ایران را دارد.
همچنین، علی کاظمی، سرپرست دفتر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه یاسوج نیز گفت: با اعزام نمایندگانی از ۲ دانشگاه، نحوه و شرایط راه‌های گسترش همکاری‌های مشترک علمی، پژوهشی و تحقیقاتی مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: براساس این تفاهم‌نامه مشترک بین ۲ کشور، نمایندگان اعزامی از کشور ایتالیا بر همکاری‌ها و تعاملات گسترده پژوهشی و علمی با یکدیگر تاکید داشتند. اعطای بورس تحصیلی برای دانشجویان در رشته‌های شیمی و ریاضی، اعزام استادان و ایجاد زمینه برای انجام مطالعات تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه‌های مختلف متناسب با ظرفیت‌های بومی منطقه از جمله گیاهان دارویی و گردشگری مهم‌ترین مفاد و محورهای این تفاهم‌نامه دوجانبه است.
کاظمی بیان کرد: براساس برنامه تنظیم شده و راهبردی در این تفاهم‌نامه استادان و پژوهشگران دانشگاه یاسوج می‌توانند از فرصت‌های مطالعاتی کوتاه مدت در مراکز آموزش عالی و پژوهشی در کشور ایتالیا و مراکز وابسته به دانشگاه فلورانس استفاده کنند.
سرپرست دفتر همکاری‌های بین المللی دانشگاه یاسوج بیان کرد: جذب طرح‌های تحقیقاتی و تدوین طرح مشترک با استفاده از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افرازی ۲ دانشگاه، بهره‌مندی آنان از امکانات مشترک یکدیگر ازجمله توان‌های فکری، تجربی، پژوهشی، آزمایشگاهی، کارگاهی، ارتباطات بین‌المللی، فضای فیزیکی و همچنین فضاهای تحقیقاتی، همکاری در برگزاری مشترک همایش‌ها، سمینار، میزگردها و کارگاه‌های آموزشی و همکاری در انجام پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشجویان از جمله محورهای این تفاهم نامه است.
کاظمی یادآور شد: همچنین ۲ تن از استادان و نمایندگان دانشگاه فلورانس ایتالیا که به یاسوج سفر کرده‌اند با نشست‌های تخصصی با مسئولان دانشگاه مشغول تنظیم و بررسی محورها و مفاد تفاهم‌نامه دوجانبه به ویژه در زمینه اعزام استادان و اعطای بورس‌های تحصیلی دانشجویان هستند.
پروفسور فابیو روسوبه همراه همسر خود پروفسور الیورا ماسکولوهم‌اکنون میهمان دانشگاه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.
تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک علمی، تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه‌های یاسوج و فلورانس ایتالیا که در اواخر سال گذشته میلادی بین دو دانشگاه به امضا رسیده بود پس از تبادل و رایزنی‌های علمی بین این دانشگاه‌ها به طور رسمی وارد فاز اجرایی و عملیاتی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار