دربیانیه ای:

جمعی از تشکل های مهندسی ،حرفه ای ،صنفی از روحانی حمایت کردند

جمعی از تشکل های مهندسی ،حرفه ای ، صنفی در بیانیه ای ضمن حمایت از حسن روحانی نامزد ریاست جمهوری، خواهان تداوم روند کنونی و عدم بازگشت به شرایط قبل از تشکیل دولت یازدهم شدند.

کد مطلب: ۶۲۳۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش گروه سیاسی پانا، در این بیانیه آمده است: انتخاب رییس جمهور اصلح همیشه حق طبیعی آحاد ملت بوده است . اما این بار انتخابات ریاست جمهوری به وظیفه ملی بدل شده چرا که حضور و دخالت قدرتهای جهانی در منطقه و اوضاع داخلی که میراث عملکرد دولتهای نهم و دهم و تبعات آن است که کشور را در وضعیت حساسی قرار داده است.

درادامه این بیانیه آمده است : ضرورت استفاده شایسته از این حق و انجام درست این وظیفه ، شورای هماهنگی که شامل 18 تشکل صنفی و حرفه ای فعال در صنعت احداث در داخل و خارج کشور را بر آن می دارد تا با فراخوان تمامی مردم به شرکت فعال در انتخابات پیش رو برای جلوگیری از بازگشت به عقب وحرکت به سمت ثبات که زمینه سازپیشرفت و توسعه و جلوگیری از انحراف خواهد بود، دعوت نماید .
در بخش دیگر این بیانیه آمده است : جامعه مهندسی و حرفه ای کشور که با ایجاد میلیونها شغل مستقیم و غیرمستقیم نقش عمده ای در تولید ناخالص ملی ، توسعه اقتصادی و اجتماعی و صدور خدمات فنی و مهندسی در راستای منافع ملی دارد ، ضمن تائید روند کنونی دولت ،خواهان تداوم آن و عدم بازگشت به شرایط قبل از تشکیل دولت یازدهم و همچنین ادامه و گسترش تعامل سازنده دولت با بخش خصوصی و جامعه مهندسی کشور است.
در این بیانیه آمده است :شورای هماهنگی اهم انتظارات خود را از ریاست جمهوری برگزیده به شرح زیر اعلام داشته و همواره یار و مددکار رئیس جمهور منتخب در مسیر توسعه پایدار کشور خواهد بود :
1) تداوم و گسترش روابط با کشورها و مجامع بین المللی با پیگیری توافق برجام و تنش زدایی در روابط منطقه ای و بین المللی .
2) قانونمندکردن مشارکت نهادهای مدنی درتصمیم سازیها و تصمیم گیریهای مرتبط با برنامه های توسعه بویژه در حوزه های اقتصادی کشور همراه با واگذاری امور به سندیکاها و تشکل های حرفه ای مربوطه .
3) کوچک سازی دولت از طریق اجرای سیاست خصوصی سازی واقعی و اجرای صحیح سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی .
4) اصلاح ساختار دولت و تقویت نقش سازمان برنامه و بودجه کشور ، تشکیل اتاقهای فکر در وزارتخانه ها با اکثریت بخش خصوصی و استفاده از مدیران موفق بخش خصوصی در ساختار دولت.
5) مبازره با زمینه¬ها ، مصادیق و عوامل فساد در کلیه سطوح و شفاف سازی روابط و فعالیتهای اقتصادی از طریق گردش آزاد اطلاعات .
6) هدفمند کردن واقعی یارانه ها و کاهش تدریجی یارانه های غیر شفاف در راستای ساماندهی تولید و اشتغال و جلوگیری از ایجاد فرهنگ غیر مولد و ضد تولید .
7) تهیه طرح آمایش سرزمین و سرلوحه قراردادن آن در تدوین و اجرای برنامه های توسعه کشور در کلیه سطوح .
8) حذف وابستگی بودجه جاری به نفت و منابع ملی از طریق گسترش پایه مالیاتی و اخذ مالیات از کلیه فعالان اقتصادی و حذف کلیه معافیت های مالیاتی در تمام حوزه ها .
9) پایبندی به قوانین توسعه پایدار و ثبات در قوانین اقتصادی و اجتماعی و ایجاد شرایط امن برای سرمایه گذاریها و بسترسازیهای لازم برای توسعه بخش خصوصی .
10) اجرای کامل قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار
در پایان این بیانیه آمده است :شورای هماهنگی ضمن احترامی که برای تمام نامزدهای ریاست جمهوری قائل است ، براساس احساس مسئولیت و تعهدی که به آبادانی ایران و رفاه بلندمدت مردم دارد مطمئن است در سایه مشارکت حداکثری ، تزلزلی در راه دولت
روحانی پیش نخواهد آمد .روند رو به پیشرفت با اصلاح امور بر پایه تعقل علمی و پایبندی اخلاقی ما به حضور در انتخاب رئیس جمهوری شکل خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار