استاندار فارس:

مشاركت حداكثري مهمترين اولويت انتخابات است

استاندار فارس تاكيد دارد كه مهمترين اولويت در انتخابات روز 29 ارديبهشت امسال، مشاركت حداكثري مردم است و همه تلاش‌ها بايد معطوف به اين اولويت باشد.

کد مطلب: ۶۲۲۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس ، سيد محمدعلي افشاني در گردهمايي فرمانداران و بخشداران فارس كه با حضور معاون سياسي وزير كشور برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب چندین بار بر اين موضوع كه همه بيايند و راي بدهند تاكيد فرمودند، اين بسيار معنادار است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط امروز منطقه بلاخیز و متلاطم خاورمیانه، امنیت و آرامش پس از انتخابات نیاز جامعه است و رای مردم نیز پشتوانه ملی و بین المللی خواهد بود .

استاندار فارس همچنين بر لزوم اشراف عوامل برگزاري انتخابات خصوصا فرمانداران و بخشداران بر قانون تاكيد و تصريح كرد: نمايندگان فرمانداران و بخشداران بايد با اشراف كافي بر قوانين، بتوانند در مواقع لزوم با صداقت و شجاعت به وظيفه قانوني خود عمل كنند.

افشانی با اشاره به طولاني بودن زمان راي‌گيري و احتمال بروز خستگي در نيروهاي مستقر در شعب، لزوم وجود نيروهاي جايگزيني و بهره‌گيري از آنان در مواقع ضروري تاكيد و اضافه كرد: بايد از امنيتي شدن فضاي شهرها ممانعت كرد؛ تعامل بهتر از تقابل است و فرمانداران باید با حفظ جایگاه، به عنوان رییس شورای تامین شهرستان مسائل را با تعامل دنبال کنند .

استاندار فارس، انتخابات را یک فرصت مناسب برای تقویت نهادهای اجتماعی همچون احزاب و سمن‌ها دانست و ادامه داد: تا زمانی که در کشور احزاب قدرتمند شکل نگیرد قدم گذاشتن در مسیر توسعه تقریبا غیر ممکن است .

وي ضمن تاکید بر لزوم قدرت گرفتن نهادهای اجتماعی ادامه داد: اگر امروز احزاب قدرتمند در کشور داشتیم دیگر نگران مسائل قومی در شهرها نبودیم، چرا که در زمان نبود حزب، این قوم و نژاد و شهر و شهرستان است که جایگزین آن می‌شود .

افشانی اضافه کرد: اگر احزاب قدرتمند داشته باشیم مردم به طور طبیعی به آنها مراجعه مي‌كنند و این دستاورد اجتماعي بشر است .

وی گفت: در زمان حضور احزاب، خرد جمعی جای خِرد فردی را می‌گیرد و جامعه با خرد جمعی اداره می شود و این فرصتی است که باید از آن استفاده کرد .

استاندار فارس، دستاورد اجتماعی را مهمترین دستاورد جوامع بشری دانست و تصریح کرد: اهمیت اين مبحث تا آنجاست که می‌توان دیگر یافته‌های بشر را نیز متاثر از این دستاورد دانست، دستاوردی که حاصل اسارت و خون میلیون ها انسان در طول تاریخ است .

افشانی افزود: انسان برای رسیدن به دستاورد مهمی همچون قدرت انتخاب، مسیر طولانی را طی و هزینه‌های سنگینی پرداخت كرده است؛ همه وظیفه داریم از این دستاورد بزرگ بشريت به خوبی پاسداري كنيم؛ تا زمانی که انسان از این دستاورد مهم یعنی قدرت انتخاب محروم بود، هیچ تحولی شکل نمی‌گرفت چرا که تا قبل از آن علم محدود و اندیشه مقید بود.

استاندار فارس اعتقاد دارد كه پايه تمدن بشري را فيزيك و شيمي ايجاد نكرد بلكه قدرت انتخاب انسان‌ها ايجاد كننده بناي تمدن بشر است؛ بنابراين به همان ميزان تلاشي كه براي تحقق اين دست‌آورد انجام شده، بايد براي پاسداشت آن كوشش كرد.

وي همچنين گفت: تقویت نهاد انتخابات بسیار مهمتر از نتیجه هر انتخاباتی است چرا که اگر نهاد انتخابات تقویت شود مردم اعتماد می‌کنند و این اعتماد به یک سرمایه اجتماعی تبدیل می‌شود، سرمایه‌ای که با آن می‌توان جامعه را مدیریت کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار