حفظ امنیت و ابهت کشور در گروی مشارکت همگانی در انتخابات است

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در تحقیقات اخیر در ایران مشخص شد معلمان علی‌رغم فراز و فرودها از بالاترین میزان اعتماد اجتماعی برخوردارند و این سرمایه ارزشمند فرصتی بی‌بدیل در اختیار نظام آموزشی قرار می‌دهد.

کد مطلب: ۶۲۱۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران، ، علیرضا کمرئی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درسی ‌وسومین مراسم بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان نمونه شهر تهران که در سالن امام علی(ع) منطقه پنج آموزش و پرورش تهران برگزار شد با تبریک هفته معلم اظهار داشت: اصلاح جامعه در گروی اصلاح و تحول نظامی آموزشی است و تحقق این مهم با بهره‌برداری از معلمان با کفایت، شایسته و توسعه یافته است .

وی افزود: آنچه از آن به عنوان منزلت اجتماعی معلمان یاد می‌شود در قالب سرمایه نمادین قابل تبدیل است؛سرمایه‌های فرهنگی در ذهن مردم جای می‌گیرند و مردم نسبت به آنها احساس افتخار می‌کنند .

کمرئی ادامه داد:‌ در تحقیقات اخیر در ایران مشخص شد معلمان علی‌رغم فراز و فرودها از بالاترین میزان اعتماد اجتماعی برخوردارند و این سرمایه ارزشمند فرصتی بی‌بدیل در اختیار نظام آموزشی قرار می‌دهد .

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بیان داشت: در علوم اجتماعی پایگاه اجتماعی معلمان وابسته به منزلت شغل، نظام و نهاد آموزش و پرورش و ویژگی‌های شخصیتی معلمان است و این ویژگی‌ها سبب می‌شود که دید خاصی به فرد ایجاد شود .

وی به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با معلمان اشاره کرد و گفت: این باور بسیار ارزشمند است که رهبر انقلاب می‌گوید قوت کشور به نیروی انسانی بستگی دارد. این تصویر زیبا از نقش معلم توسط عالی‌ترین مقام حکومتی شایسته توجه و الگوگیری ارکان حکومتی و برنامه‌ریزان است .

کمرئی گریزی به بحث انتخابات زد و ابراز داشت:‌ حفظ امنیت و ابهت کشور در گروی مشارکت همگانی در انتخابات است .

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مشارکت اشاره کرد و گفت: البته این نخستین بار نیست که ایشان به مشارکت دعوت می‌کنند اما سخنان اخیر ایشان اهمیت مشارکت را بیشتر نمایان می‌کند .

وی ابراز داشت: تصویر نگاه ایشان که می‌فرمایند ذهن مردم را مشغول مسائل فرعی نکنید و وعده غیرعملی ندهید یعنی پرهیز از آنچه واقعیت‌های جامعه را نادیده می‌گیرد، یعنی پرهیز از آنچه افق آینده و امید به اصلاح را از بین می‌برد .

کمرئی خاطرنشان کرد: آنچه جامعه را به سمت تعامل و تکامل سوق می‌دهد تلاشی است که برای گسترش فرهنگ امیدواری شکل می‌گیرد نه ناامید کردن مردم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار