عاطفه ملایری در گفت و گو با پانا:

حضور چهره های ادبی می تواند به حضور عامه مخاطبان در نمایشگاه کمک کند

عاطفه ملایری، شاعر و نویسنده، معتقد است: حضور چهره های ادبی می تواند به حضور عامه مخاطبان در نمایشگاه کمک کند.

کد مطلب: ۶۲۱۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی-هنری خبرگزاری پانا، عاطفه ملایری، شاعر و نویسندۀ جوان کشورمان، سال ۱۳۹۶ با ۳ اثر مجموعه داستان «باد با خود همه را خواهد برد» از انتشارات «صدا» ، مجموعه شعر «بی تو شاعر خواهم مرد» از انتشارات «افکار» و مجموعۀ شعر جمعی «بندهای آزاد» از انتشارات «شالان» در سی امین دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارد.
وی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا، ضمن ابراز تأسف از این امر که امروزه بسیاری از کتب موجود در بازار بدون اجازۀ مؤلف در شبکه های مجازی دست به دست می شود، گفت: این رفتار کاملا غیر اخلاقی ست. برای کتاب های بنده هم همین اتفاق افتاد برای من باور پذیر نیست که کتاب بجای در دست بودن و صفحه به صفحه ورق زدن بصورت یک فایل آنهم در قطع تلفن های همراه مطالعه شود.
وی افزود :چرا باید لذت خریدن کتاب صرف حمایت از مولف و هدیه دادنش را با دانلود آن از بین ببریم.
ملایری در ادامه، ضمن تأکید بر این امر که برای انتشار هر گونه مطلب دارای حق نشر می بایست از مؤلف آن اجازه های قانونی کسب شود، افزود: امروز اینترنت دانلود رایگان کتاب ها در اینترنت بسیار زیاد شده است و برای کسی که بخواهد مطالعه کند، موارد بسیاری وجود دارد.اما به چه قیمتی؟!
این نویسندۀ جوان کشورمان در ادامه با اشاره به این امر که شاید آن گونه که باید، چشم ها در خواندن صفحات مجازی و شبکه های اجتماعی انسان را یاری نکند، ادامه داد: مهم ترین دستاوردی که مطالعۀ کتاب در فضای مجازی در پی دارد، این است که مخاطب آثار پس از مطالعۀ طولانی مدت در فضای مجازی اگر به آن اثر علاقمند شده باشد بی شک به سراغ آن کتاب خواهد رفت و این مهم ، شاید سببی برای آشتی و مطالعۀ کسانی باشد که اهل مطالعه نیستند.
خالق مجموعۀ شعر «باد با خود همه را خواهد برد»، ضمن ابراز خرسندی از این امر که امروز تعداد بسیار بیشتری از مخاطبان به سراغ کتاب می روند، اظهار داشت: در شرایط فعلی به واسطۀ ارتباطی که با ناشران و مولفین کتاب در حوزۀ انتشار کتابهایم داشته ام، به نمایشگاه می روم و از نزدیک با مخاطبان خود در ارتباط هستم.
وی در همین راستا، تصریح کرد: درست است همه می گویند مردم به نمایشگاه کتاب می روند، عکس سلفی می گیرند و ساندویچ می خرند، اما کتاب را هم می خرند، انقدر بی انصاف نباشیم.
ملایری با اشاره به این که حضور نویسندگان و چهره های ادبی می تواند به حضور عامۀ مخاطبان در نمایشگاه کتاب کمک کند، یادآور شد: در نمایشگاه کتاب مولف معرفی می شود و طی قراری از پیش تایین شده که به واسطه ی شبکه های مجازی این مهم انجام می شود،مخاطب و مولف دیداری تازه میکند ورای عکس های پشت جلد کتاب و اینستاگرمی...و بی شک لذت خرید آن اثر برای هر دو طرف دوچندان خواهد شد ، این صحنه ها و اتفاقات خوب و لذت بخشی ست که در حاشیه ی نمایشگاه کتاب اتفاق می افتد و موجب خرسندی ست.
وی در پایان ذوق دیدن ناشرین آثار هنری برای مخاطب، از جمله فیلم، موسیقی و کتاب را ذوق و شوقی دائمی دانسته و بر همین اساس تأکید کرد: ما همیشه علاقه داشته ایم که مثلاً فلان هنرمند سینما و یا آرتیستی را که دوست داشته ایم ببینیم، اما هیچ وقت او را نمی دیدم مگر در فیلم جدیدش، حال آنکه نمایشگاه کتاب نیز می تواند بابی برای آشنایی مخاطبان و صاحبان آثار باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار