معاون آموزش ابتدایی وزیر در گفت و گو با پانا:

مطابق با سند تحول بازگشت نمره به کارنامه‎ مقطع ابتدایی امکان پذیر نیست

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: مطابق با راهکار 2_19 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اصول و چارچوب نظام ارزشیابی شایستگی محور در حال تدوین است و مطابق با این راهکار بازگشت نمره به کارنامه ها امکان پذیر نیست.

کد مطلب: ۶۲۰۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد

رضوان حکیم زاده در گفت و گو با خبرنگار پانا، با اشاره به اینکه در نظام های آموزشی پویا یکی از مهم ترین وظایف معلمان ارزشیابی برای یادگیری است، اظهار کرد: نظام آموزشی ایران نیز برنامه ارزشیابی کیفی توصیفی را برای همراهی با تغییرات و مبانی نوین یادگیری، با مصوبه شماره 674 شورای عالی آموزش و پرورش به صورت پیش آزمایشی با 25 کلاس در 5 استان (سیستان و بلوچستان، زنجان، اصفهان، آذربایجان شرقی و شهر تهران) در سال تحصیلی 82_81 آغاز کرد.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی 96_95 تمام دانش آموزان 6 پایه دوره ابتدایی تحت پوشش این برنامه قرار داشته اند، ادامه داد: ارزشیابی کیفی توصیفی به عنوان یک رویکرد علمی، ظریف و اما دشوار و در عین حال حرکتی آگاهانه و تحول گرا برای تحق سلامت یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در این نظام، تکلیف ارزشیابی د ردوره ابتدایی مشخص می شود. رویکرد ارزشیابی در دوره ابتدایی در این نظام فرایند محور و در سایر دوره ها رویکرد تلفیقی (فرایند محور و نتیجه محور) خواهد بود و در نتیجه مطابق با این راهکار بازگشت نمره به کارنامه ها امکان پذیر نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار