فاضل میبدی در گفت و گو با پانا:

مدعیان ارزش و اخلاق در انتخابات، اخلاق را زیر پا می گذارند

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با اظهار تاسف از کسانی که در انتخابات اخلاق را زیر پا می گذارند و خودشان مدعی ارزش و اخلاق هستند، گفت: انتظارم در این انتخابات این است که اخلاق اسلامی رعایت شده و سخنانی که خلاف واقع باشد از طرف هیچ یک از نامزدها بیان نشود.

کد مطلب: ۶۲۰۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد

محمد تقی فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پانا، ضمن بیان این نکته که در اخلاق انتخاباتی باید معمولا حرف هایی زده شود و وعدهایی به مردم داده شود که مطمئن باشیم که امکان برآورده کردن آن هست، گفت: اگر خدایی نکرده سخنی گفته شود که هیچ مبنای علمی و آماری ندارد و خلاف واقع باشد و فقط هدف این باشد که رقیب را خرد کرده و از میدان به در کنیم؛ این خود بزرگترین کار ضد اخلاقی و ضد ارزشی است.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با یادآوری انتخابات های گذشته، خاطرنشان کرد: در رقابت های انتخاباتی پیشین، اخلاق اسلامی که انتظار می رفت رعایت نشد و در این انتخابات هم اخلاق انتخاباتی توسط برخی نامزدها رعایت نمی شود. دلیل این مساله این است که در رقابت های سیاسی، متاسفانه برای برخی افراد مهم به نتیجه رسیدن و شکست دادن رقیب و پیروزی گروه خود است.

فاضل میبدی با اشاره به این که مهم ترین دستاوردهای انقلاب که مورد تاکید حضرت امام (ره) بوده و در قانون اساسی هم وارد شده مسئله رای مردم است، تصریح کرد: مشروعیت و مقبولیت نظام بستگی به رای مردم دارد و برای تغییر سرنوشت و حفظ وضعیت خوب در کشور راهی جز حضور در پای صندوق رای نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار