معاون وزیر در همایش مدیران منتخب شهر تهران:

مدیریت در مدارس با قلب و روح معلمان و دانش آموزان تدبیر می شود

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: مدیریت مقام نیست، مسئولیت است و مقام را خداوند متعال فقط در مقابل عمل صالح می دهد فرصتی است که خداوند به ما داده است.

کد مطلب: ۶۱۹۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، رضوان حکیم زاده در همایش مدیران منتخب مناطق 19 گانه شهر تهران با تبریک اعیاد شعبان و همزمانی آن با مناسبت هفته بزرگداشت مقام والای معلم گفت:در دیدارهای استانی و همکلامی با معلمان مدارس در برخی موارد مشاهده کردم که آنان از سلطه جویی مدیران نسبت به خود گلایه دارند در این زمینه نیاز است بگویم عزیزان! مدیریت مقام نیست، مسئولیت است و مقام را خداوند متعال فقط در مقابل عمل صالح به انسان می دهد و ما هر روزی که چشمان خود را باز می کنیم فرصتی دوباره است که خداوند متعال با توجه به مسئولیت مان به ما داده است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر یکی از مهمترین شاخصه های مدیریت را "تدبیردلی" ذکر کرد و افزود:دقت داشته باشیم که باید با حسن تدبیر عمل کنیم ، تدبیر تاثیر گذار علاوه بر بنیان عقلی می بایست دلی نیز باشد و شما مدیران مدارس با قلب و روح معلمان، دانش آموزان و اولیای آنان سر و کار دارید، که اگر این چنین تدبیر کنید به امید، آرامش و شادابی خواهید رسید.

وی ضمن نقد "تنوع مدارس" گفت: عدالت آموزشی به معنای واقعی آن یعنی آموزش با کیفیت را برای دانش آموزان عزیز فراهم نماییم و این عدالت با ایجاد تنوع در نوع مدارس، نخبه پروری و جداسازی دانش آموزان سرآمد و عادی منافات و مغایرت دارد.

حکیم زاده در بخش دیگری از سخنان با اشاره به به عارضه کنکور در دبستان ها تاکید کرد: با بنگاه های سود جویی که با برگزاری آزمون و کلاسهای تست جو اضطراب و نا امنی را در اولیا و دانش آموزان ایجاد می کنند به شدت مخالف بوده و در برابر این سودجویان می ایستیم.

صاحبنظر حوزه آموزش ابتدایی و متخصص برنامه ریزی درسی آموزشی که با استناد به آیات شریفه ی الهی سخن می گفت ادامه داد:آموزش ابتدایی به نیروهای متخصص، زبده و کارآمد نیازمند است تا در اتخاذ تصمیم گیری ها شایسته عمل کرده و راه را به بیراهه نروند.

معاون وزیر افزود: در دولت گذشته ، بدون تدبیر_ که از لوازم و ساز و کارهای مهم آینده نگری است و بدون فراهم نمودن زیر ساخت ها_ تصمیم گیری های عجولانه صورت گرفته که سالیان متمادی ما را با مشکلات عدیده ای روبرو می کند، لذا باید با با همفکری، مشارکت و مشورت به حل مشکلات ذکر شده کمک کنید.

این پژوهشگر قرآنی با اشاره به آیات قرآن کریم تصریح کرد:همانطور که در قرآن، ضمیر " من" وجود ندارد ، ما هم باید در مدارس خود "همه با هم " تلاش کنیم تا با آینده اندیشی ، آینده نگری و آینده پژوهی بتوانیم برنامه های موازی را حذف و به برنامه های کلیدی و اساسی در حوزه ابتدایی " از جمله برنامه مهم تدبیر" کیفیت و غنای بیشتری ببخشیم.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم چند تن از مدیران مدارس به نمایندگی از حضار مشکلات و پیشنهادات خود را در دوره تحصیلی ابتدایی با معاون وزیر در میان گذاشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار