استاندار فارس:

جزو جدانشدنی فرهنگ مردم فارس، نیک اندیشی است

استاندار فارس، این استان را به لحاظ کار خیر از استان های پیشرو در کشور دانست و گفت: علت این امراین است که نیک اندیشی به جزو جدانشدنی از فرهنگ این مردم تبدیل شده است.

کد مطلب: ۶۱۹۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس، سید محمد علی افشانی، در نخستین مجمع استانی سلامت در شیراز افزود: پیشتاز بودن فارس و شیراز در این زمینه نیز امری کاملا طبیعی است چرا که اینجا سومین حرم اهل بیت و شهر شاهچراغ، حافظ و سعدی است.

وی ادامه داد: قطعا نام نیک خیرین برای همیشه ماندگار خواهد بود و امیدواریم که هر روز بر تعداد خیرین افزوده شود و خیر و برکت فعالیت ها و اقدامات آنها بیش از گذشته به مردم برسد.

استاندار فارس گفت : فعالیت ها و اقدامات خیرخواهانه خیرین علاوه بر سرمایه گذاری، فرهنگ سازی نیز است و در عصر و زمانه ای که بسیاری فرصت طلب هستند خیرین فرصت ساز هستند.

او بیان کرد: فرهنگ فعالیت در انجام کارهای خیر باید در جامعه گسترش یابد و بیش از پیش به آن توجه شود.

افشانی، نقش سلامت در توسعه را انکارناپذیر دانست و افزود: انسان سالم به لحاظ جسمی، روحی، مالی و اخلاقی می تواند جامعه ای سالم بسازد و پایه و اساس جامعه ای باشد که مسیر توسعه را طی می کند.

استاندار فارس، ضمن قدردانی از توجه ویژه وزیر بهداشت به حوزه بهداشت و درمان فارس گفت: اینکه وزیر بهداشت تاکنون بیش از 10 بار به فارس سفر کرده بیانگر نگاه ویژه و تلاش وی برای حل مشکلات فارس در این زمینه است.

او ادامه داد: یکی از ثمرات سفر سال گذشته وزیر بهداشت به فارس آغاز عملیات اجرایی یک هزار و 900 تخت بیمارستانی در 2 بیمارستان در این استان بود که در آینده جزو بهترین و مجهزترین بیمارستان های استان و کشور خواهند شد.

استاندار فارس، با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهوری به این استان بیان کرد: در این سفر 261 پروژه بهداشتی و درمانی به بهره برداری رسید که از جمله می توان به بزرگترین پروژه سلامت کشور تحت عنوان شهر سلامت و گردشگری اشاره کرد که در زمینی به مساحت 800 هکتار در شمال شیراز اجرا خواهد شد.

استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به در پیش بودن 2 انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: یکی از دستاوردهای بشر این است که باید خرد جمعی جای خرد فردی را بگیرد تا جوامع توسعه یابند.

افشانی، توسعه پایدار را بدون خرد جمعی محال دانست و افزود: جامع ترین تعریف توسعه پایدار این است که پاسخگوی نیاز نسل های امروز بدون فدا کردن حقوق نسل های آینده باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هدف از تشکیل مجمع استانی سلامت را حمایت از سلامت مردم دانست و گفت: امروز 25 درصد وظیفه تامین سلامت مردم به شکل مستقیم بر عهده فارغ التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی است و 75 درصد را سایر سازمان ها و همچنین خود مردم انجام می دهند.

محمد هادی ایمانیه افزود: امروز و در بحث ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هماهنگی بسیار خوبی بین مجموعه های مختلف در استان وجود دارد و امیدواریم با تداوم این روند روز به روز شاهد گسترش این خدمات در جامعه باشیم.

وی افزود: اقدامات و حمایت های مالی دولت در حوزه درمان سبب شد که طی سه سال گذشته حدود 900 میلیارد تومان از جیب مردم کمتر خارج شد.

ایمانیه گفت: همچنین استان فارس در بین استان های کشور بیشترین میزان کاهش سزارین را با 17 درصد داشته و طی مدت مذکور 78 هزار زایمان طبیعی رایگان در این استان انجام شده است.

وی افزود: در استان فارس 94 درصد هزینه های درمان را دولت پرداخت می کرد و سه یا 6 درصد را نیز مردم پرداخت می کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به هزینه کرد 350 میلیارد تومان از طریق بیمه برای روستائیان افزود: همچنین طی سال های اخیر، 150 هزار نفر افراد دارای فشار خون بالا که خودشان اطلاع نداشتند و همچنین 90 هزار نفر افراد مبتلا به دیابت که اطلاعی از بیماری خود نداشتند شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار