شهردار تبریز:

توسعه در گرو تحرک و پویایی سیستم دانشگاهی است

شهردار تبریز بر لزوم تقویت ارتباطات بین‌بخشی در دستگاه‌های اجرایی شهر تاکید کرد و گفت: تعامل دستگاه‌های اجرایی باید بر مبنای حرکت‌های دانش‌بنیان، نیازهای روز شهر را پوشش دهد.

کد مطلب: ۶۱۹۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، صادق نجفی در جمع مدیران و اساتید مرکز آموزش علمی و کابردی شهرداری تبریز، با بیان این مطلب اظهار داشت: کشورمان، همواره از نظر استعدادهای علمی و دستاوردهای دانش‌بنیان، پیشتاز و نامور بوده است، با این حال، متاسفانه کمتر توانسته‌ایم این مزیت ارزشمند را به رویکردهای عملی تسری دهیم؛ عبور از این نارسایی، نیازمند ریشه‌یابی در هر دو حوزه علم و عمل است.

وی با بیان این‌که امروزه ۷۰ درصد اشتغال، معطوف حوزه‌های خدماتی شده است، گفت: حوزه‌های صنعت و کشاورزی، روز‌به‌روز در حال سوق‌یافتن به سمت فناوری‌های نو و حذف نیروی انسانی هستند؛ در چنین شرایطی، این فقط مباحث خدماتی است که با برخورداری از مزیت‌های گسترده، می‌تواند عامل تعیین‌کننده در ایجاد فرصت‌های اشتغال باشد.

شهردار تبریز با اشاره به این که شهرداری، از جمله نهادهایی است که بخش عمده‌ای از ماموریت‌های آن، وجهه خدماتی دارد، اضافه کرد: با در نظر داشتن همین امر، باید برنامه‌های خود را به سمت هوشمندسازی سوق دهیم؛ مرکز آموزش‌های علمی و کاربردی شهرداری تبریز، به عنوان یک مجموعه ارزشمند علمی، می‌تواند پشتوانه علمی مدیریت شهر را پایه‌ریزی و تقویت کند.

نجفی با بیان این‌که توسعه، تنها در مدار علم و آگاهی قابل‌تصور است، گفت: این مدار، تنها با تحرک و پویایی سیستم دانشگاهی، قابل‌تصور است.

وی اضافه کرد: در شهری زندگی می‌کنیم که آثار علامه‌ها، مشاهیر و هنرمندان آن، افق فرهنگی کشور را ترسیم کرده‌اند؛ باید حرکت خود را بر مبنای همین افق قرار دهیم و به سمت تمدنی حرکت کنیم که روزگاری، ربع رشیدی را به عنوان نگین علمی جهان، مطرح ساخته بود.

شهردار تبریز در این مراسم، با اهدای لوح و هدایایی به اساتید برگزیده مرکز آموزش‌های علمی و کاربردی شهرداری تبریز، از اهتمام علمی و فرهنگی این مرکز قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار