"سپاس معلم" روح انگیزترین نجوای امروز در مدارس آذربایجان شرقی بود

بمناسبت آغاز هفته ی معلم زنگ سپاس معلم همزمان با سراسر کشور در مدارس آذربایجان شرقی بصدا در آمد.

کد مطلب: ۶۱۹۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی در مراسم نمادین زنگ سپاس معلم در هنرستان دکتر مهدی اکبریه ناحیه 5 تبریز با تبریک ایام شعبانیه و هفته ی بزرگداشت مقام معلم گفت: در این روز یاد وخاطره 36 هزار دانش آموز شهید و 5 هزار معام شهید را گرامی میداریم.

مدیر کل آموزش و پرورش تصریح کرد: به سبب گستردگی کار آموزش و پرورش بالطبع نارسایی هایی وجود دارد که با تمام توان درصدد به حداقل رساندن آن هستیم به طوری که در 41 ماه گذشته با کارشبانه روزی نسبت به تغییر و ارتقاء شاخص های مختلف گام های جدی برداشته شده است.

وی اظهار کرد: با وزیدن نسیم تدبیر و استقرار آرامش بر مدار عقلانیت، اعتدال، اخلاق و کار جمعی و سیستمی به دور از مسائل حاشیه ای از هیچ همه چیز در عرصه ی نظام آموزش و پرورش استان جریان داشته است.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان از کسب مقام اول اجرای پروژه مهر و هفته بزرگداشت مقام معلم طی دو سال پیاپی در کشور توسط آذربایجانشرقی خبر داد و گفت: در شاخص ارزیابی نظام آموزشی که پوشش تحصیلی است در دوره ابتدایی نزدیک 100 درصد بوده است.

پاشایی خاطر نشان شد: در استان در راستای رضایتمندی معلمان فرهنگیان اقدامات جدی صورت گرفته و مرکز تکریم فرهنگیان شماره 3 تبریز با خدمات و امکانات رفاهی رایگان برای بیماران صعب العلاج فرهنگی در این راستا قدم برداشته است.

این مقام مسئول در استان یادآور شد: هر جامعه ای اسطوره های کشورش را فراموش کند به اسطوره های کشورهای دیگر مفتخر شده و این برای فرهنگ وآرمان آن جامعه خطرناک است.

پاشایی با تاکید براینکه ما بدنبال آموزش و پرورش پویا، کارآمد وتحول آفرین هستیم اذعان داشت: هدف و نگاه ما مسئولین تعلیم وتربیت، پرورش دانش آموزان چند بعدی و دارای مهارت های اجتماعی بالاست.

مدیر کل آموزش و پرورش اذعان داشت: کرنش و تعظیم در برابر مقام شامخ معلم در واقع تکریم تمام خوبی هاست چرا که خود پیامبر فرمود که برای معلمی و گسترش اخلاق مبعوث شده است.

پاشایی اظهار داشت: استان آذربایجانشرقی در کنکور سال 95 در کسب رتبه های زیر 1000 مقام دوم کشوری را کسب کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت جایگاه رفیع معلم بیان داشت: تربیت انسان توسط انسان سخت بوده و تلاش فرهنگیان برای پرورش دانش آموزان متخصص، متعهد و سالم نشانگر کار انبیاءگونه و ارزشمند این عزیزان دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار