مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران:

42 روستا یک دانش آموز دارد/توجه به مطالبات فرهنگیان در دولت یازدهم

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: در 3 ماه پایانی سال گذشته گشایش کم سابقه ای در تزریق منابع مالی برای پرداخت حقوق فرهنگیان صورت گرفت و مطالبات و پاداش پایان خدمت بازنشستگان تا سال 94 پرداخت شد.

کد مطلب: ۶۱۸۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی عصر امروز در جمع خبرنگاران در باشگاه فرهنگیان استان ضمن تبریک و گرامی داشت هفته معلم اظهار داشت: در 41 ماه گذشته با برنامه ریزی نسبت به تغییر شاخص های آموزش و پرورش گام برداشتیم و دولت محترم نیز با توجه به منابع و مسایل اعتباری توجه شایسته ای به این حوزه داشته است.

وی در ادامه با بیان این که با رسانه ای کردن حقوق فرهنگیان مخالف هستم، افزود: در 3 ماه پایانی سال گذشته گشایش کم سابقه ای در تزریق منابع مالی برای پرداخت حقوق فرهنگیان صورت گرفت و مطالبات و پاداش پایان خدمت بازنشستگان تا سال 94 پرداخت شد.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان تصریح کرد:مطالبات و پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 95 نیز حداکثر تا پایان ماه پرداخت می شود.

پاشایی گفت: در طول 41 ماه گذشته با وزیدن نسیم تدبیر و امید و فضای اخلاقی در اداره کل آموزش و پرورش استان سیاست هایمان بر مدارعقلانیت، اخلاق و کار جمعی و گروهی و تیمی بوده است.

وی با اشاره به کمبود منابع مالی تصریح کرد: کلید واژه اقدامات، فعالیت ها و برنامه های آموزش و پرورش استان بر اساس سند تحول بنیادین عقلانیت برنامه محور، تکریم اخلاق محور و کیفیت مدرسه محور است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اضافه کرد: به دلیل حساسیت کار تعلیم و تربیت کار بی برنامه در این حوزه بیشتر از این که باعث تربیت و آموزش شود باعث تخریب می شود لذا در این حوزه سعی کردیم کار بی برنامه انجام نگیرد.

پاشایی بیان داشت: رضایت مندی و تکریم فرهنگیان مورد تاکید است و هیچ کسی حق ندارد به معلم که عنصر اصلی دستگاه تعلیم وتربیت است بی احترامی کند.

وی گفت: تمامی برنامه ها و دستور العمل ها که در حوزه ستادی تصمیم گیری می شود با ید به مدارس ختم شود و فلسفه وجودی آموزش و پرورش نیز این است.

این مقام مسئول با بیان این که اکنون دستگاه تعلیم و تربیت در جایگاه خوبی دارد، اظهار داشت: البته برای رسیدن به آرمان نیاز به تلاش و کوشش بیشتری است و همچنان جای کار وجود دارد.

پاشایی در خصوص اقدامات انجام گرفته و عناوین کسب شده برای آموزش و پرورش استان بیان داشت: دو سال است که استان رتبه اول کشوری در پروژه مهر را به خود اختصاص می دهد و از اردیبهشت ماه پروژه مهر 97-96 کلید خورده است.

وی افزود: دو سال پیاپی است که استان مقام اول کشوری را در خصوص برنامه های گرامی داشت مقام معلم را بین 31 استان کسب می کند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی میزان پوشش تحصیلی را یکی از شاخص های ارزیابی نظام آموزشی عنوان کرد و ادامه داد: با ایجاد مدارس در روستاهای زیر حد نصاب سعی کردیم که میزان پوشش تحصیلی در استان را نزدیک به 100 درصد برسانیم ودر حال حاضر 134 روستا یک تا 4 دانش آموز دارد که از این تعداد 42 روستا فقط یک دانش آموز دارد.

پاشایی با بیان این که در این دولت به حوزه ورزش دانش آموزی توجه خوبی شده است، گفت: آرمان ما این است که دانش آموز به مدرسه علاقمند باشد و این در اثر توجه به برنامه های پرورشی در کنار برنامه های آموزشی میسر است.

وی خاطر نشان کرد: دورنمای برنامه های پرورشی در مدارس توجه به برنامه های قرآنی و ورزشی و غنی سازی اوقات فراغت است.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان بیان داشت: از سال 85 تا 90 میزان رشد باسوادی نیم درصد بود که این رقم از سال 90 تا 95 به 5/2درصد رسیده است که این افزایش نیازمند کارو تلاش سخت است.

پاشایی با بیان این که در راستای رفاه فرهنگیان، اولین مرکز دائمی اسکان فرهنگیان در استان راه اندازی شد، گفت: در حال حاضر 12 خانه معلم در شهرستان های سراب، بناب، مرند، اهر، میانه، هریس، هشترود در حال احداث است.

وی با اشاره به تبریز2018 گفت: در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال 96 مصوب شد در راستای تحرک طرفیت گردشگری در آستانه تبریز 2018 در سال 96 و 97 با شعار " آذربایجان میزبان فرهنگیان" به استقبال فرهنگیان رویم.

این مقام مسئول بیان داشت: مشارکت حداکثری خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار در سایه اعتلای اعتماد عمومی در این دولت محقق شده است و از سال 92 تا کنون خیرین استان 234 میلیارد تومان را متعهد شده اند که این رقم از ابتدای تاسیس مجمع خیرین در18 سال 520 میلیارد تومان بوده که 234 میلیارد آن از 92 تا کنون محقق شده است.

پاشایی با شاره به برنامه های گرامی داشت هفته معلم در استان گفت: فردا همزمان با آغاز هفته معلم زنگ هفته معلم به صورت نمادین در هنرستان اکبریه ناحیه 5 تبریز نواخته می شود.

وی غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با معلمان جانباز و پیش کسوت، تجلیل از معلمان منتخب، دیدار معلمان منتخب با امام جمعه تبریز، استاندار و مقام معظم رهبری از دیگر برنامه ای این هفته خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار