مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی:

نوجوانی قطاری در حال حرکت است که باید به درستی هدایت شود

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: نوجوانی قطاری در حال حرکت است که نمی شود آن را متوقف کرد بلکه باید به درستی هدایت شود.

کد مطلب: ۶۱۸۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، شهریار فولادوند در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم که در کانون امام خمینی(ره) برگزار شد، افزود: دوره نوجوانی به بستر آهنین گداخته ای است تعبیر می شود که انتظار داریم نوجوان با پای پرهنه از آن عبور کند اما این باید بدانیم گذر از آن نیاز به حمایت ها و آگاهی هایی دارد.

وی ادامه داد: دگرگونی های فکری، جسمی و عاطفی در بسیاری از حوزه ها در این دوران رخ می می دهد که خیلی از باورهای نوجوانان را دچار تغییر می کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: هر شخصی آرام آرام به سنینی می رسد که تصور می کند از همه بهتر می فهمد که اقتضای سن نوجوانی است و این فضا مناقشاتی دارد که آگاه بودن والدین از آن کمک می کند التهابات این دوره کنترل شود.

فولادوند ابراز داشت: برای گذر موفق از دوره نوجوانی باید دست به دست هم دهیم و آگاهی فرزندان و خانواده ها را بالا ببریم.

وی اضافه کرد: مقدمات بسیاری از آسیب های روانی در خانه ایجاد می شود چراکه خانواده ها از تغییرات این دوره آگاهی کامل ندارد و نوجوان را به خصلت هایی متهم می کنند که اقتضای سن فرد است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: درصد بالایی از پدر و مادرها پس از گذشت چند سال متوجه اعتیاد و انحراف فرزند خود می شوند بنابراین برای آگاهی بخشیدن به اولیا باید تلاش کنیم و کمک دهنده و یاری رسان باشیم.

در ادامه این مراسم از دانش آموزان برتر در رشته های مقاله نویسی، روزنامه دیواری، نقاشی، عکس، انشا، فیلم کوتاه، نرم افزار چند رسانه ای، ایده پردازی و ... قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار