عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

نسل دهه 60 در نتیجه بی تدبیری از گردونه تاثیر گذاری نظام خارج شدند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه ستاد انتخاباتی حسن روحانی در استان کهگیلویه وبویراحمد گفت : نسل دهه 60 الان باید نسل پیش قراول اداره کشور باشند اما در نتیجه بی تدبیری حاکمیت هشت ساله یک جریان از گردونه تاثیر گذاری نظام خارج شدند.

کد مطلب: ۶۱۸۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از کهگیلویه وبویراحمد، محمد علی وکیلی در جمع پرشور مردم بویراحمد گفت: آنچه که سرمایه ما لرهاست انسجام و پیوند و عشیره ای است این سرمایه را به دلیل فرصت های سیاسی به حراج نگذاریم، باید مراقب حفظ مناسبت ها باشیم اما نگاه جدی به انتخابات داشته باشیم و حساب مسائل قومی و سیاسی را از هم تفکیک کنیم، چرا که سرنوشت ما در سطوح مختلف در این انتخاباتها شکل می گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: مناسبات قدرت در حال تحول است. به گمانم می توان گفت «قدرت» در حال پوست اندازی است. پدیده ای به نام ترامپ از راه رسیده که می تواند تهدیدی جدی به حساب آید. در این میان، نوع برخورد ایران می تواند حتی سرنوشت منطقه را عوض کند. لذا ما در نقطه کانونی سرنوشت ایستاده ایم. راهی که امروز انتخاب می کنیم به یک معنا برگشت ناپذیر است. از همین رو، انتخابِ اردیبهشت امسال، اهمیتی حیاتی دارد.

وکیلی تصریح کرد: مطابق مصوبات سازمان ملل نه فقط آمریکا و اروپا بلکه بر اساس این مصوبات یعنی جامعه جهانی، ایران مجبور شد از فروش نفت محروم شود و منحنی صادرات نفت 4 میلیون بشکه به 700 هزار بشکه برسد، که آن را هم اجازه نداشتیم با کشتی های خودمان بفرستیم، کشتی های بزرگ جمهوری اسلامی ایران لنگر انداخت و اجازه حرکت نداشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز کشورهای متخاصم منطقه، مترصد فرصتند که علیه ایران اقدامی جدی انجام دهند اما توان همراه سازی کشورهای دیگر را ندارند. در واقع آنان با بحران اجماع روبه رو اند. این درحالی است که تا پیش ازدولت یازدهم، ساده ترین کار برای دشمنان ایران، ایجاد اجماع جهانی علیه ایران بود. در آن هنگامه، هر قطعنامه ی ظالمانه ای علیه ایران، باکمترین دردسر و با بیشترین امضا، تصویب می شد. بزرگترین هنر دولت یازدهم در سیاست خارجی، شکستن این اجماع بود.

وی گفت: نسل دهه 60 الان باید نسل پیش قراول اداره کشور باشند اما در نتیجه بی تدبیری حاکمیت هشت ساله یک جریان از گردونه تاثیر گذاری نظام خارج شدند.

وکیلی افزود: دولت یازدهم در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بهره‌برداری از پارس‌جنوبی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داد و توانست میزان برداشت خود از این ثروت عظیم را با شریک قطری‌اش برابر کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حس وطن دوستی، مهین پرستی،حس افتخار به سرزمین و حس تعامل با دنیا، باید در احاد ایرانی لبریز شود و این امکان تنها و تنها در زیر لوای گفتمان اعتدال و عقلانیت شدنی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار