حاشیه های سفر رئیس جمهوری به کرمان

حضور و سخنرانی حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری در کرمان با حاشیه هایی همراه بود.

کد مطلب: ۶۱۸۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش گروه سیاسی پانا، رئیس دولت یازدهم پیش از ظهر شنبه با استقبال علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان وارد فرودگاه بین المللی کرمان شد.
*محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری، مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهوری، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری و محسن هاشمی، رئیس جمهوری را در این سفر یکروزه همراهی می کردند.
*قرار بود رئیس جمهوری ابتدا با آیت الله سیدیحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار کند که این دیدار انجام نشد.
*بنا بر برنامه ریزی انجام شده زمان حضور حجت الاسلام روحانی در سالن 'تلاش' و دیدار با مردم ساعت 9 و 30 دقیقه اعلام شده بود که با توجه به تاخیر در پرواز و حرکت در مسیر وی حدود ساعت 11 وارد سالن محل سخنرانی شد.
*مقابل در ورودی سالن تلاش کرمان مملو از جمعیت بود و افراد برای ورود به سالن می بایست وسایل خود را تحویل می دادند.
*برخی افراد به دلیل کمبود صندلی در سالن بر روی زمین و حاشیه مسیر نشسته بودند و برخی با حالت ایستاده در وسط سالن به سخنان روحانی گوش دادند.
*مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن آغاز و کلیپی از سخنان مقام معظم رهبری در بیان ویژگی های اخلاقی و شخصیتی آیت الله هاشمی و بخشی از سخنان یار دیرین امام و رهبری نیز پخش شد.
*تصاویری از رئیس دولت اصلاحات در پای صندوق اخذ رای که با زمزمه سرود 'یار دبستانی من' توسط برخی حضار همراه شد، از دیگر حواشی این برنامه بود.
*حضار با شنیدن نام آیت الله هاشمی رفسنجانی از زبان محمدعلی کریمی، رئیس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در کرمان به تشویق وی پرداختند.
کریمی گفت: 'ما دوباره خواهیم آمد البته با تکیه بر همان عهد پیشین و برای اسلام و ایران' که این سخن وی با تشویق و تایید حاضران همراه بود.
وی افزود: مردم قدر کسانی که عمر شریف خود را برای عزت و آبادانی دین و دنیایشان گذاشته اند، می دانند و ذهن های دروغ پرداز را نیز می شناسند.
وی بیان کرد: حضور شما را در دیار مرد بزرگ تاریخ معاصر و افتخار ایران، آیت الله هاشمی رفسنجانی، زادگاه شهید باهنر و خطه دلاورمردان لشکر 41 ثارالله گرامی می داریم.
کریمی گفت: امروز برای دوازدهمین دوره آمده ایم تا برای دومین بار با دکتر روحانی همراه باشیم و با سردار سازندگی میثاق ببندیم راهی را که سال 92 با هدایت آن بزرگمرد آغاز کردیم در نیمه رها نمی کنیم و با رای خود در 29 اردیبهشت پشتوانه محکمی می سازیم تا حجت الاسلام روحانی بتواند با صلابت هرچه بیشتر این راه را به سرانجام برساند.
وی گفت: 'امروز آمده ایم تا به فرمایش بزرگمرد اصلاحات سیدمحمد خاتمی، انتخابات را جدی بگیریم و نگذاریم با دست خودمان کشورمان را از راه درستی که پیش گرفته، برگردانیم زیرا فرصت برای اشتباه نداریم و امیدواریم شما در این راه موفق باشید'.
*خانم محمودی به نمایندگی از جوانان کرمان برای سخنرانی در جایگاه حاضر شد وی بعد از بردن نام آیت الله رفسنجانی و سیدحسین مرعشی و 'سیدمحمد خاتمی' با عنوان 'سید اصلاحات' با تشویق حضار روبه رو شد.
*بعد از بردن نام محسن هاشمی توسط مجری برای بیان سخنرانی 'مردم شعار دادند 'هاشمی هاشمی، راهت ادامه دارد'.
*حضار در جلسه سخنرانی دکتر روحانی با تلفن های همراه خود از سخنرانی ها و ازدحام جمعیت فیلم و عکس می گرفتند و این هر فرد را به یک خبرنگار تبدیل کرده بود.
*چند نفر از حضار نماد کلید را در دست داشتند و آن را نشان می دادند.
*بعد از اتمام سخنان محسن هاشمی حضار شعار دادند، 'وصیت هاشمی، حمایت از روحانی'.
*تعدادی در وسط سالن با بالا گرفتن دست نوشته هایی با عنوان 'مشکل موسسه کاسپین را حل کنید' خواستار رفع مشکلات این موسسه شدند.
*وقتی روحانی گفت: 'امروز کشور ما آماده شنیدن دروغ جدید نیست'، مردم نیز وی را با سوت و دست زدن همراهی کردند.
*وی بعد از طرح این سخن که 'هر روز به ما فشار آوردند از شبکه های مجازی استفاده نشود و ما مقاومت کردیم' جمعیت یکصدا شعار دادند 'روحانی، روحانی دوستت داریم' و در ادامه شعار دادند 'اسحاق دوستت داریم'.
*روحانی گفت: 'ما امروز در مسیر مهمی در حال حرکت هستیم و عده ای می خواهند ما برگردیم اما ما برنمی گردیم، عده ای می خواهند ما متوقف شویم، اما ما متوقف نمی شویم.'
*حضار در ادامه این سخن روحانی گفتند: 'روحانی قهرمان، امید نسل جوان' و روحانی پاسخ داد: 'امید روحانی شما مردم و جوانان هستید'.
*روحانی با عنوان کردن این مطلب که قصد ما این است که آب شیرین شده دریای عمان وارد این استان شود با استقبال مردم روبه رو شد.
*این شعار که 'پیام ما روشنه، حصر باید بشکنه' بارها از سوی جمعیت در سالن طنین انداز شد.
*عده ای نیز در بیرون سالن شعار دولت 4 درصدی را مطرح می کردند که با واکنش شماری دیگر مواجه شدند.
*بنرهایی با محتوای 'سلام بر روحانی، درود بر خاتمی'، 'تکرار می کنیم روحانی سال 1400' بین جمعیت خودنمایی می کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار