لیگ برتر ایران – هفته بیست و نهم/

استقلال و مهدی طارمی برنده های بزرگ هفته/ گره ته جدول کور شد

برد استقلال، شکست تراکتور و پیروزی دو تیم ته جدولی شرایط را در بالا و پایین جدول رده بندی پیچیده تر کرد.

کد مطلب: ۶۱۸۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی پانا؛ هفته ما قبل پایانی شانزدهمین دوره لیگ برتر ایران ساعت 18 امروز با برگزاری 8 بازی همزمان در شهرهای مختلف پیگیری شد.

در ورزشگاه آزادی پرسپولیس قهرمان زودهنگام لیگ برتر در روزهایی که با اعتصاب بازیکن هایش حواشی مختلفی را تجربه می کند مقابل ذوب آهن با نتیجه پرگل 3 بر 3 تن به تساوی داد.

برای پرسپولیس در این دیدار رفیعی (39)، طارمی (53، 81 پنالتی) گلزنی کردند و گلهای ذوب آهن را هم حسینی (7)، بنگسون (13، 51) به ثمر رساندند. مهدی طارمی با دو گلی به ثمر رساند به تنهایی و با اختلافی دوگله در صدر جدول گلزن ها قرار گرفت تا به کسب دومین توپ طلا نزدیک شود.

اما در مهم ترین بازی نیمه بالای جدول تراکتورسازی تیم دوم جدول رده بندی که با تیمی ناقص به اصفهان سفر کرده است در نقش جهان مقابل سپاهان با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد. مهرداد محمدی (41) و فرید بهزادی کریمی (89 پنالتی) گلزن های سپاهان در این دیدار بودند.

استقلال تیم سوم جدول رده بندی در مشهد مقابل پدیده یکی از بهترین تیم های نیم فصل دوم با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید. برای استقلال در این مسابقه نورافکن (57) و انصاری (81) گلزنی کردند و گل پدیده را هم عباسیان (34) وارد دروزاه سید مهدی رحمتی کرد.

در سمت دیگر جدول سیاه جامگان یکی از جدی ترین کاندیداهای سقوط به دسته اول مقابل ماشین سازی سقوط کرده با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید. یرکوویچ (26) برای سیاه جامگان گل زد.

صبای قم دیگر تیمی که خطر جدی سقوط را احساس می کند در تهران مقابل نفت با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید. اسدی (6) برای نفت تهران گلزنی کرد و عنایتی (33) و جهانبخش (84) هم گلزن های صبا بودند.

در دیگر دیدار مهم امروز برای تیم های پایین جدول، سایپا یکی از تیم های در خطر سقوط در شهر قدس مقابل پیکان با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد. برای پیکان در این دیدار نعمتی (33) و منشا (71) گلزنی کردند.

اما در سایر بازی ها که اهمیت خاصی در جدول رده بندی نداشت، دربی خوزستان بین صنعت نفت آبادان و فولاد خوزستان با نتیجه یک بر صفر به سود صنعت نفت به پایان رسید. رحمانی (31) گل فولاد را به ثمر رساند.

استقلال خوزستان هم در ورزشگاه غدیر اهواز مقابل گسترش فولاد با نتیجه صفر بر صفر متوقف شد.

با این نتایج و در پایان هفته بیست و نهم استقلال رده دوم را با یک امتیاز بیشتر از تراکتورسازی پس گرفت و سپاهان با پیروزی با ارزش اش امیدوار شد تا با حفظ رده چهارم و قهرمانی تراکتورسازی در جام حذفی به لیگ قهرمانان آسیا راه یابد.

در پایین جدول اما با برد صبا و سیاه جامگان و شکست سایپا کار گره خورد. سایپا با 29 امتیاز در رده سیزدهم، صبا با 28 چهاردهم و سیاه جامگان با 27 امتیاز پانزدهم هستند.

بدین ترتیب تعیین تیم نایب قهرمان و تیم دوم سقوط کننده به لیگ آزادگان به هفته آخر کشیده شد تا دیدارهای پایانی دارای حساسیت زیادی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار