امام جمعه فیروزکوه :

معلم سفیر راستی است

امام جمعه فیروزکوه در خطبه های نماز جمعه فیروزکوه در خصوص ارزش معلم گفت : نقش کلیدی معلم این است که الگو های اولیه دانش آموزان را جلوه می کند و خودش سفیر راستی می باشد .

کد مطلب: ۶۱۸۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستانهای استان تهران، حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه فیروزکوه در خطبه های نماز جمعه فیروزکوه که با حضور با شکوه نمازگرارن ، مردم شریف و همیشه در صحنه شهرستان فیروزکوه و معلمان و فرهنگیان در مسجد جامع شهر فیروزکوه برگزار شد ضمن تبریک حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه و همچنین فرا رسیدن 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و هفته معلم و تقدیر و تشکر از زحمات ، تلاش ها و ایثار گری های معلمان در کشور ، در خصوص جایگاه معلمان گفت: ارزش و جایگاه معلم همین بس باشد که خود خداوند اولین معلم بشریت است و همچنین 124 هزار پیامبر و ائمه معصومین معلمان و هدایتگران جامعه بودند و در قرن ما نیز بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(قدس) فرمودند: « ای کاش من هم یک معلم بودم.

وی در ادامه به نقش و وظیفه معلمان اشاره کرد و گفت: معلمان مانند پیامبران و امامان هدایتگر و راهنمای بشر و انسان ها از جهل و نادانی به سوی آکاهی و ایمان به خدا و تقوای الهی می باشند و معلم کسی است که خودش سفیر راستی است. نقش کلیدی معلم این است که الگو های اولیه دانش آموزان را جلوه می کند. بنابراین معلمان وظیفه سنگین و خطیری دارند زیرا جا پای پیامبران و ائمه گذاشته اند و نقش روشنگری و هدایتگری دارند و باید مواظب گفتار ، رفتار و کردار خود باشند و خودشان را بازیچه افراد سودجو قرار ندهند .

امام جمعه فیروزکوه پیرامون معلمان انقلابی گفت: معلمان انقلاب افرادی شجاع، فداکار ، بصیر و ولایت مدار می باشند و همانطور که در کلاس درس با جان و روحشان فداکاری می کنند بایددر سنگر کلاس حافظ ارزش های انقلاب و شهدا باشند و معلمان باید نسبت به احقاق حق خود مطابق قانون رفتار نمایند .

/خبر نگار :حسین خلیل ارجمندی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار