برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات علمی عملی هنرستان های های کشور در اراک

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: چهاردهمین دوره مسابقات علمی عملی هنرستان های های کشور طی روزهای 18 تا 20 اردیبهشت ماه جاری در اراک برگزار می شود.

کد مطلب: ۶۱۷۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، حیدری در نشستی خبری افزود: 218 هنرجو شامل 140 هنرجوی پسر و 78 هنرجوی دختر با حضور 100 داور و 50 ناظر وزارتی با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی ادامه داد: از استان مرکزی 4 هنرجو شامل 2 دختر و 2 پسر در رشته های حسابداری از ناحیه یک اراک، نقشه کشی معماری از ناحیه 2 اراک، الکترونیک و امور باغی از شازند در این دوره از مسابقات شرکت می کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: استان اصفهان با 26 هنرجو بیشترین و استان های سمنان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، ایلام و گیلان هر کدام با یک هنرجو کمترین تعداد شرکت کننده را دارند.

حیدری بیان کرد: این مسابقات در 8 هنرستان اراک، یک هنرستان در شازند و با همکاری دانشگاه صنعتی، دانشگاه علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد و بخش خصوصی در 33 رشته فنی و حرفه ای برگزار می شود.

وی اضافه کرد: این مسابقات در 3 سطح منطقه ای، استانی و کشوری و در هر سطح در 2 مرحله تئوری و عملی برگزاری می شود که در هر مرحله دارندگان امتیاز بالاتر مرحله تئوری به مرحله عملی راه می یابند.

معاون آموزش متوسطه اموزش و پرورش استان مرکزی گفت: در هزاره سوم آموزش و تربیت فنی و حرفه ای به صورت فرا وجودی برای توسعه پایدار و تحقق اهداف کشور نقش آفرینی می کند.

حیدری افزود: اگر امروزه بخواهیم جامعه ای فنی و کارآفرین تریبت کنیم باید بسترهای مناسبی ایجاد نماییم که یکی از این بسترها فراهم کردن زمینه حضور دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش است.

وی ادامه داد: در این راستا و به منظور افزایش بحث توسعه کیمی و کیفی تلاش داریم آموزش فنی و حرفه ای را از طریق بهسازی رشته های فنی، تجدید نظر در برنامه درسی هنرستان ها، ایجاد رشته های جدید ارتقا دهیم.

معاون آموزش متوسطه اموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: متاترونیک، تزئینات داخلی منزل، حمل و نقل، تعمیر آسانسور، تعمیر موبایل، جواهر سازی رشته های جدیدی است که برای ارزش نهادن بیشتر به شاخه فنی و حرفه ای در استان مرکزی ایجاد کرده ایم.

حیدری با بیان اینکه آموزش مهارت یک اصل اساسی در آموزش عمومی بشمار می رود ابراز داشت: رویکرد مسابقات علمی عملی هنرستان ها این است که دانش آموزان بتوانند مهارت های تئوری آموخته خود را به عمل در آورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار