تدوین بسته اجرایی آموزش‌های مهارتی توسط دانشگاه علمی کاربردی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: این دانشگاه به نمایندگی از وزارت علوم تا پایان خردادماه بسته اجرایی آموزش های مهارتی و نظام صلاحیت حرفه ای را تدوین می کند.

کد مطلب: ۶۱۷۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمدحسین امید در اولین نشست روسای واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی با هیات رئیسه دانشگاه در سال ۹۶۶ گفت: پس از تدوین بسته اجرایی آموزش های مهارتی و نظام صلاحیت حرفه ای توسط این دانشگاه این بسته به وزارت علوم و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاوتی ارائه خواهد شد.

وی افزود: سند اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، به تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رسید و بر این اساس تکالیف دستگاهها در این سند مشخص شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: براساس این سند وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز مکلف است تا پایان تیرماه بسته اجرایی آموزش‌های مهارتی و نظام صلاحیت حرفه‌ای را با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه دهد.

امید با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی متولی نظام آموزش مهارتی در کشور است، اظهار داشت: باتوجه به نامگذاری سال ۹۶ از سوی مقام معظم رهبری این دانشگاه نقش زیادی در اجرا و تحقق این شعار دارد.

وی عنوان کرد: ۲۵ سال از عمر دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌گذرد و این دانشگاه ظرفیت لازم را دارد تا بخشی از خواسته‌های مقام معظم رهبری و رئیس جمهور را در زمینه اشتغال تامین کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه تمامی مراکز این دانشگاه باید تا پایان امسال دارای اساسنامه شوند، افزود: اساسنامه مراکزی مورد تایید قرار می‌گیرد که از امکانات کافی، مدرسان برجسته، استاندارد فضا و کیفیت‌های آموزشی مطلوب برخوردار باشند.

امید با اشاره به سطح بندی مراکز این دانشگاه نیز گفت: حدود ۶۰۰ مرکز این دانشگاه ارزیابی شده اند که براساس نتایج آن تعدادی از آنها شرایط لازم برای ادامه فعالیت را ندارند.

وی تاکید کرد: بنابراین مراکزی که ضعیف هستند حذف و مراکزی که در حد انتظار نیستند نیز به آنها فرصت زمانی داده می شود تا ارتقا پیدا کنند و خود را با استانداردهای دانشگاه تطبیق دهند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اضافه کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت علوم در حال امضا است امسال مراکز نوآوری و رشد در کنار مراکز علمی‌کاربردی، توسعه خواهند یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار